ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Τρίτη 12 Μαΐου 2020

Αίγιο: Αντίστροφη μέτρηση για τα δρομολόγια φέριμποτ – Δεν αποκλείεται και το ηλεκτροκίνητο πλοίο


Στην πανδημία αποδίδουν στελέχη των Δήμων Αιγιάλειας και Δωρίδος, τη μη επαναλειτουργία της παλιότερης Πορθμειακής Γραμμής Αιγίου - Αγίου Νικολάου Φωκίδας και αντίστροφα, αφού αν αυτή δεν είχε ενσκήψει στη χώρα μας, τα φεριμπότ ήδη θα εκτελούσαν τα δρομολόγια στον Κορινθιακό κόλπο.

 

Η αντίστροφη μέτρηση όμως φαίνεται πως έχει ξανακινήσει και μάλιστα έγκυρες πηγές ανέφεραν στην «Πελοπόννησο της Δευτέρας», ότι αυτό ίσως γίνει ακόμα και μέσα στον Μάιο, με ενεργοποίηση του Πορθμείου εντός του Ιουνίου και τη στήριξη του υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο εντός των ημερών, θα απαντήσει θετικά ή αρνητικά για φέτος στο αν θα επιδοτήσει ως «άγονη γραμμή» το δρομολόγιο μαζί με στάση στο νησί «Τριζόνια».

 

Για αίσιο τέλος κάνουν λόγο, στην «πιάτσα» του λιμανιού αλλά και στην αγορά, οι συνιδιοκτήτες του φεριμπότ (ο ένας εξ αυτών αιγιώτης) που πριν από μήνες αγόρασαν από τη Μάλτα, επισκεύασαν πλήρως κατά τον ελλιμενισμό στη παλιά προβλήτα, έκαναν αναγκαίες μετατροπές και είναι καθόλα αξιόπλοο. 

 

Αυτό το δρομολόγιο δεν αποκλείει όμως και το δεύτερο δρομολογούμενο πλοίο -το πρώτο ηλεκτροκίνητο στην Ελλάδα- που είναι Νορβηγικών συμφερόντων και ήδη υπάρχει επ' αυτού υπογεγραμμένο μνημόνιο με τους δύο δήμους και Πανεπιστήμιο της Αττικής. Θα βασίζεται αποκλειστικά σε ηλεκτρική ενέργεια, με εγκαταστάσεις υπερυψωμένες στον προβλήτα του νέου λιμανιού και απέναντι, άρα φιλικό προς το περιβάλλον, αλλά και με δυνατότητα να συνδυάζει φωτοβολταϊκά, άνεμο και κυματική για καλύτερο αποτέλεσμα.

 

Ο Νορβηγικός Νηογνώμονας Det Norske Veritas, με κόστος 4 - 5 εκατ. ευρώ, έχει επιλέξει το «παρθένο» λιμάνι του Αιγίου (έναντι του Κατακόλου) ως αφετηρία για να επεκτείνει τα ηλεκτροκίνητα πλοία σε όλη την Ελλάδα, με την ΕΕ να συγχρηματοδοτεί κατά 50%. 

 

Το επιπλέον ρεύμα που θα παράγεται θα διατίθεται σε οικογένειες ευάλωτες οικονομικά. Σε ότι αφορά στο κόστος του εισιτηρίου, στο μεν συμβατικό θα είναι τόσο ώστε να καλύπτει τη βιωσιμότητα της γραμμής, για δε το ηλεκτρονικό έως και 50% κάτω. 

 

Pelop.gr

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου