Αλλαγές που θα ισχύσουν από το επόμενο σχολικό έτος στο
Γυμνάσιο, προβλέπονται στις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου του υπ. Παιδείας που
κατατέθηκε, προς ψήφιση, στη Βουλή.
Ειδικότερα πρόκειται για τις εξής αλλαγές:
Άρθρο 4
Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του
Γυμνασίου
1. Η παρ. 1 του άρθρου 2 του π.δ. 126/2016 (Α′ 211)
αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο
κατατάσσονται σε τρεις (3) ομάδες ως εξής:
α) Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α′) περιλαμβάνει μαθήματα ως
εξής:
Ομάδα Α′
αα) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Γλωσσική
Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία.
αβ) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Αρχαία
Ελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση.
αγ) Ιστορία.
αδ) Μαθηματικά.
αε) Φυσική.
αστ) Βιολογία.
αζ) Αγγλικά.
β) Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β′) περιλαμβάνει μαθήματα ως
εξής:
Ομάδα Β′
βα) Γεωλογία-Γεωγραφία.
ββ) Χημεία.
βγ) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή.
βδ) Θρησκευτικά.
βε) Δεύτερη ξένη γλώσσα.
βστ) Τεχνολογία – Πληροφορική.
βζ) Οικιακή Οικονομία.
γ) Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ′) περιλαμβάνει μαθήματα ως
εξής:
γα) Μουσική-Καλλιτεχνικά.
γβ) Φυσική Αγωγή.».
2. Η περ. Γ′ της παρ. 1 του άρθρου 3 του π.δ. 126/2016
αντικαθίσταται ως εξής:
«Γ. Στα μαθήματα της Ομάδας Α′ και της Ομάδας Β′ της των
εδαφίων α και β, αντίστοιχα, της παρ. 1 του άρθρου 2 του παρόντος
διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του
πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου.
Κατά το δεύτερο τετράμηνο ο διδάσκων μάθημα της ομάδας Β′ μπορεί να
επιλέξει, αντί της διεξαγωγής ωριαίας γραπτής δοκιμασίας σε κάποιο
τμήμα ή κάποια τμήματα, την ανάθεση μιας συνθετικής δημιουργικής
εργασίας μικρής έκτασης στους μαθητές του τμήματος ή των τμημάτων.
Ειδικά για το μάθημα της Πληροφορικής, κατά τη διάρκεια του πρώτου
τετραμήνου διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία και κατά τη
διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου δεν διενεργείται ωριαία γραπτή
δοκιμασία, αλλά ανατίθεται σε κάθε μαθητή η εκπόνηση συνθετικής
δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης. Στα μαθήματα της Ομάδας Γ′ του
εδαφίου γ′ της παρ. 1 του άρθρου 2 του παρόντος δεν διενεργείται καμιά
ωριαία γραπτή δοκιμασία.
3. Η παρ. 1 του άρθρου 5 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται
ως εξής:
«1. Οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στα
μαθήματα της Ομάδας Α' της παρ. 1 του άρθρου 2 διεξάγονται σε εξεταστική
περίοδο που διαρκεί από την 1η έως την 15η Ιουνίου».
4. Η παρ. 2 του άρθρου 5 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται
ως εξής:
«2. Η διάρκεια των γραπτών προαγωγικών και απολυτηρίων
εξετάσεων είναι δίωρη για όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα, εκτός από τα
μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και της Αρχαίας
Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, των οποίων οι δύο αντίστοιχοι κλάδοι,
Γλωσσική Διδασκαλία-Νεοελληνική Λογοτεχνία και Αρχαία Ελληνική
Γλώσσα-Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση, συνεξετάζονται σε τρίωρη
εξέταση. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία
εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής,
καθορίζεται ο τρόπος διεξαγωγής και το περιεχόμενο της τρίωρης εξέτασης
του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, ο τρόπος
διατύπωσης των θεμάτων και ο τρόπος βαθμολόγησης των δοκιμίων καθώς και
κάθε άλλο σχετικό με την εξέταση αυτή θέμα.».
5. Η παρ. 2 του άρθρου 10 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται
ως εξής:
«2. Κατ` εξαίρεση των διατάξεων της παρ. 1:
α) Μαθητής που απουσιάζει δικαιολογημένα από γραπτή
ανακεφαλαιωτική εξέταση λόγω ασθενείας που βεβαιώνεται σύμφωνα με τις
προβλεπόμενες διατάξεις ή λόγω άλλου σοβαρού κωλύματος που κρίνεται
από τον Σύλλογο των Διδασκόντων ότι συνιστά ανωτέρα βία, έπειτα από
αίτηση του κηδεμόνα ή του ιδίου, εφόσον είναι ενήλικος, που υποβάλλεται
στον Διευθυντή του Γυμνασίου, εξετάζεται άλλη ημέρα μέχρι την 30η
Ιουνίου, την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος Διδασκόντων. Οι
διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται και για τους μαθητές που
αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων των εξετάσεων λόγω αιφνίδιας
και εμφανούς ασθένειας, η οποία βεβαιώνεται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες
διατάξεις.
β) Μαθητές της περ. α’ που δεν προσέρχονται σε εξέταση
την ημέρα που ορίζεται με απόφαση του Συλλόγου των Διδασκόντων, εξαιτίας
σοβαρών προβλημάτων υγείας που βεβαιώνονται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες
διατάξεις ή σοβαρού κωλύματος που κρίνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων
ότι συνιστά ανωτέρα βία, έχουν τη δυνατότητα να προσέλθουν σε
επαναληπτικές εξετάσεις πριν από την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο,
στη δεύτερη εξεταστική περίοδο, και να εξετασθούν γραπτά σε όσα μαθήματα
της Ομάδας Α' δεν εξετάσθηκαν. Για τους μαθητές αυτούς ο Σύλλογος
Διδασκόντων δεν προβαίνει σε έκδοση αποτελέσματος στο τέλος Ιουνίου. Στην
περίπτωση αυτή, οι κηδεμόνες των μαθητών ή οι ίδιοι οι μαθητές, αν
είναι ενήλικοι, καταθέτουν υπεύθυνη δήλωση, στον Διευθυντή του οικείου
Γυμνασίου εντός δύο (2) ημερών από την έκδοση των αποτελεσμάτων. Στην
υπεύθυνη δήλωση αναγράφεται ότι οι μαθητές αυτοί θα εξετασθούν στην
εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.».
6. Η παρ. 4 του άρθρου 12 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται
ως εξής:
«4. α) Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης,
αα) όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης
τουλάχιστον δέκα (10) ή
αβ) όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας
επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13).
β) Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής
ή απόλυσης, ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου,
πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, δηλαδή στη
δεύτερη εξεταστική περίοδο, σε επαναληπτική εξέταση στα μαθήματα στα
οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσής του είναι μικρότερος από δέκα (10),
εφόσον ο αριθμός των μαθημάτων αυτών δεν υπερβαίνει τα τέσσερα (4). Αν
δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης και ο
μαθητής έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο από δέκα (10) σε
περισσότερα από τέσσερα (4) μαθήματα, τότε δεν κρίνεται άξιος προαγωγής
ή απόλυσης, δεν παραπέμπεται σε επαναληπτική εξέταση και επαναλαμβάνει
την τάξη.
γ) Για τα μαθήματα της Ομάδας Α′ της παρ. 1 του άρθρου 2,
οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές. Ο Διευθυντής του
σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν
σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί
τις προφορικές και γραπτές εξετάσεις. Η προφορική εξέταση προηγείται της
γραπτής.
Για τα μαθήματα της Ομάδας Β′ και της Ομάδας Γ′ της παρ.
1 του άρθρου 2 οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές. Ο Διευθυντής
του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που
έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία
διενεργεί τις εξετάσεις.
δ) Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της
Α′ και Β′ τάξης δεν κριθεί άξιος προαγωγής ή μαθητής της Γ′ τάξης δεν
κριθεί άξιος απόλυσης, σύμφωνα με την περ. α′ της παρ. 4 , επαναλαμβάνει
την τάξη.».
7. Η παρ. 6 του άρθρου 14 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται
ως εξής:
«6. Οι κατ ́ιδίαν διδαχθέντες και στρατεύσιμοι μαθητές
προάγονται ή απολύονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 12. Όσοι δεν
κριθούν άξιοι προαγωγής ή απόλυσης στις εξετάσεις του Ιουνίου
παραπέμπονται κατ’ εξαίρεση στις επαναληπτικές εξετάσεις πριν από την
έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός
ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10).
Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου
οι ανωτέρω μαθητές δεν κριθούν άξιοι προαγωγής ή απόλυσης σύμφωνα με
την περ. α’ της παρ. 4 του άρθρου 12 του παρόντος, τότε επαναλαμβάνουν την
τάξη».
8. Οι παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 15 του π.δ. 126/2016
αντικαθίστανται ως εξής:
«1. Οι μαθητές που φοίτησαν επί δύο τουλάχιστον πλήρη
και συνεχή διδακτικά έτη σε ξένα σχολεία που λειτουργούν στο εξωτερικό
κατά το πρώτο έτος φοίτησης τους σε Ελληνικό Γυμνάσιο:
α) δεν βαθμολογούνται στα μαθήματα «Αρχαία Ελληνική
Γλώσσα και Γραμματεία» και «Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία»,
β) εξετάζονται προφορικά στα μαθήματα «Μαθηματικά»,
«Φυσική», «Ιστορία», «Βιολογία» και «Αγγλικά» τόσο κατά τη διάρκεια των
τετραμήνων όσο και κατά τις προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις και
γ) εξετάζονται προφορικά στα υπόλοιπα μαθήματα κατά τη
διάρκεια των τετραμήνων. «Οι μαθητές της παρούσας προάγονται ή
απολύονται:
i) όταν έχουν σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης
τουλάχιστον οκτώ (8) ή
ii) όταν έχουν γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας
επίδοσης τουλάχιστον έντεκα (11).
Αν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις προαγωγής ή
απόλυσης, οι μαθητές της παρούσας παραπέμπονται και εξετάζονται, όπως
προβλέπεται στο πρώτο εδάφιο, στη δεύτερη εξεταστική περίοδο του
Σεπτεμβρίου, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι
μικρότερος από οκτώ (8).».
2. Οι μαθητές που φοίτησαν επί δύο τουλάχιστον πλήρη
και συνεχή διδακτικά έτη σε ξένα σχολεία που λειτουργούν στο εξωτερικό
κατά το δεύτερο έτος της φοίτησης τους σε Ελληνικό Γυμνάσιο εξετάζονται:
α) προφορικά στο μάθημα «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και
Γραμματεία» κατά τη διάρκεια των τετραμήνων με βαθμολογική βάση το οχτώ
(8),
β) προφορικά στο μάθημα «Νέα Ελληνική Γλώσσα και
Γραμματεία» τόσο κατά τη διάρκεια των τετραμήνων όσο και κατά τις
προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις με βαθμολογική βάση το οχτώ (8),
γ) γραπτά στα μαθήματα «Μαθηματικά», «Φυσική»,
«Ιστορία», «Βιολογία» και «Αγγλικά» τόσο κατά τη διάρκεια των τετραμήνων
όσο και κατά τις προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις με βαθμολογική
βάση το δέκα (10),
δ) προφορικά στα υπόλοιπα μαθήματα κατά τη διάρκεια των
τετραμήνων με βαθμολογική βάση το δέκα (10).
Οι μαθητές της παρούσας προάγονται ή απολύονται:
i) όταν έχουν επιτύχει στα μαθήματα «Αρχαία Ελληνική
Γλώσσα και Γραμματεία» και «Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» βαθμό
ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον οκτώ (8) και σε καθένα από τα υπόλοιπα
μαθήματα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή
ii) όταν έχουν γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας
επίδοσης τουλάχιστον δώδεκα (12).
Αν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις προαγωγής ή
απόλυσης, οι μαθητές της παρούσας παραπέμπονται και εξετάζονται, όπως
προβλέπεται στο πρώτο εδάφιο, στη δεύτερη εξεταστική περίοδο του
Σεπτεμβρίου, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι
μικρότερος από τα αριθμητικά όρια του στοιχείου i.
Οι μαθητές της παρούσας μετά το δεύτερο έτος της
φοίτησής τους σε Ελληνικό Γυμνάσιο βαθμολογούνται και προάγονται ή
απολύονται, όπως προβλέπεται για τους μαθητές της ημεδαπής.».
3. Οι μαθητές που φοίτησαν για ένα τουλάχιστον πλήρες
διδακτικό έτος σε ξένα σχολεία που λειτουργούν στο εξωτερικό κατά το
πρώτο έτος της φοίτησης τους σε Ελληνικό Γυμνάσιο εξετάζονται:
α) προφορικά στο μάθημα «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και
Γραμματεία» κατά τη διάρκεια των τετραμήνων με βαθμολογική βάση το οχτώ
(8),
β) προφορικά στο μάθημα «Νέα Ελληνική Γλώσσα και
Γραμματεία» τόσο κατά τη διάρκεια των τετραμήνων όσο και κατά τις
προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις με βαθμολογική βάση το οχτώ (8),
γ) γραπτά στα μαθήματα «Μαθηματικά», «Φυσική»,
«Ιστορία», «Βιολογία» και «Αγγλικά» τόσο κατά τη διάρκεια των τετραμήνων
όσο και κατά τις προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις με βαθμολογική
βάση το δέκα (10).
δ) προφορικά στα υπόλοιπα μαθήματα κατά τη διάρκεια των
τετραμήνων με βαθμολογική βάση το δέκα (10).
Οι μαθητές της παρούσας προάγονται ή απολύονται:
i) όταν έχουν επιτύχει στα μαθήματα «Αρχαία Ελληνική
Γλώσσα και Γραμματεία» και «Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» βαθμό
ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον οκτώ (8) και σε καθένα από τα υπόλοιπα
μαθήματα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή
ii) όταν έχουν γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης
τουλάχιστον δώδεκα (12).
Αν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις προαγωγής ή
απόλυσης, οι μαθητές της παρούσας παραπέμπονται και εξετάζονται, όπως
προβλέπεται στο πρώτο εδάφιο, στη δεύτερη εξεταστική περίοδο του
Σεπτεμβρίου, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι
μικρότερος από τα αριθμητικά όρια του στοιχείου i.
Οι μαθητές της παρούσας μετά το πρώτο έτος φοίτησής
τους σε Ελληνικό Γυμνάσιο εξετάζονται, βαθμολογούνται και προάγονται ή
απολύονται, όπως προβλέπεται για τους μαθητές της ημεδαπής.»
esos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου