Αιγιάλεια: «Αποκλειστικότητες» και έργα αλλάζουν το τοπίο στην περιοχή - Η μεγάλη ευκαιρία
Σε μία περίοδο κρίσης, που ζητούμενο παραμένει η πρόοδος και
η ανάπτυξη, το Αίγιο και η Αιγιάλεια δείχνουν να έχουν εκείνες τις ευκαιρίες
επίτευξης του στόχου, αρκεί να πορευθεί όπως αρμόζει στην εποχή και να
εκμεταλλευτεί έργα υποδομής και κυρίως τον κομβικό της πλέον ρόλο στις υποδομές
και μεταφορές.
Μετά την ανυπολόγιστη αξία του αυτοκινητόδρομου Αθηνών -
Πατρών, που έφερε πιο κοντά την Αθήνα, αλλά και την περιοχή κάτι σαν «προάστιο»
της πρωτεύουσας, ο νέος - σύγχρονος σιδηρόδρομος είναι το επόμενο μεγάλο
«λαχείο» της περιοχής, αφού για πρώτη φορά προηγείται σε κάτι της γειτονικής
Πάτρας, φέρνοντας ακόμα και αυτή πιο πολύ κοντά της.
> Ο Σταθμός του ΟΣΕ στο Αίγιο
καθίσταται πλέον καθοριστικός κρίκος της αναπτυξιακής αλυσίδας, με την αξία του
σημείου εκκίνησης και άφιξης του σύγχρονου τρένου να μετατρέπει την πόλη σε
«πρωτεύουσα της Αχαΐας», όπως εύστοχα έχει πει και ο δήμαρχος Δ.
Καλογερόπουλος.
Και πως να μην είναι αξιοσημείωτη η λειτουργία του όταν η νέα
σιδηροδρομική γραμμή (μέχρι το 2023 υψηλών ταχυτήτων) θα διαθέτει καθημερινά,
το ασύλληπτο μέχρι τώρα, «πακέτο» των 3 απευθείας δρομολογίων Αίγιο -
Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» (με μετεπιβίβαση 5 λεπτών από το ντιζελοκίνητο στο
ηλεκτροκίνητο τρένο του Κιάτου) και 4-5 ανταποκρίσεις ημερησίως προς την
Αττική.
Μόνο τυχαίο δεν είναι αυτό που λέγεται από διοικούντες τον ΟΣΕ ότι «η
Αχαΐα, μέσω του Αιγίου, θα 'ναι σαν να χει δικό της αεροδρόμιο, αφού η απόσταση
ισούται πια με ανάλογη περιοχών του Λεκανοπεδίου , εξυπηρετώντας κόσμο από
Ηλεία, Ιόνια νησιά και Στερεά Ελλάδα, είτε μέσω της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου,
είτε μέσω του Πορθμείου Αιγίου - Φωκίδας.
Μοναδική παραφωνία αποτελεί η πρόσβαση στο Σταθμό του
Αιγίου, αφού οι δρόμοι προς αυτόν, δεν υπάρχουν για να εξυπηρετηθούν οι
επιβάτες του τραίνου, παρότι θα αποτελέσει κομβικό σημείο για ολόκληρη τη
Δυτική Ελλάδα μέχρι να φτάσει η γραμμή τουλάχιστον στον Ψαθόπυργο ή Ρίο και
αργότερα στην Πάτρα.
Μέσα στο γ΄ δεκαήμερο του Ιουνίου (πιθανά 22 ή 23 Ιουνίου)
θα αρχίσουν τα δρομολόγια του ντιζελοκίνητου τρένου από Αίγιο προς Αττική, με
ύψος εισιτηρίου που ενδεχομένως ανακοινωθεί σήμερα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα
εγκαίνια, στο Σιδηροδρομικό Σταθμό του Αιγίου θα τελέσει ο υπουργός Υποδομών
Κώστας Καραμανλής αμέσως μετά, πιθανά στις 3 Ιουλίου, αφού την ίδια ημέρα θα
λάβει μέρος στο 8ο Αναπτυξιακό Συνέδριο της «Π» στην Αχάια Κλάους της Πάτρας
όπου και θα μιλήσει για το έργο.
Σε ό,τι αφορά την αρχική μελέτη και τα έργα
στον Σ.Σ. Αιγίου θα πρέπει να δοθούν απαντήσεις, γιατί καταργείται η
διαπλάτυνση της οδού νότια και ο κόμβος στην συμβολή με την Κορίνθου (Κιντώνη),
καθώς και ο δρόμος που καταλήγει στο Δημοτικό Κολυμβητήριο και ως υπόβαση
απομένουν 40 μ.,
μήκους διάνοιξης και ολοκλήρωσής της, για να δώσει μια ακόμα πρόσβαση από την Κορίνθου
προς τον Σ.Σ.
Επίσης εκκρεμούν απαλλοτριώσεις και κατασκευή οδών βόρεια, όπως
και ο κόμβος συμβολής με τη Ν. Πλαστήρα κι ένας ακόμα δρόμος που και οι δύο
έχουν ιδιαίτερη σημασία και βαρύτητα για την περιοχή και τον Σταθμό, πέραν της
κύριας πρόσβασης στον σιδηροδρομικό σταθμό η οποία θα παραλάβει το 100% της
κυκλοφορίας γι' αυτό και πρέπει να έχει ικανό πλάτος, οδόστρωμα, πεζοδρόμια 1.5
μ πλάτους εκατέρωθεν, στηθαία ασφαλείας, οδοφωτισμό και έργα απορροής ομβρίων.
> Το
πρώτο υβριδικό - ηλεκτροκίνητο φέρι μποτ στο Αίγιο, για δρομολόγια προς Τριζόνια
και Αγιο Νικόλαο Φωκίδας, καθιστά την πόλη το πρώτο λιμάνι της νέας τεχνολογίας
πλοίων, όπως αυτά περιγράφονται στο μνημόνιο που υπέγραψαν προ ημερών στο
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής οι δήμαρχοι των δύο περιοχών, Αιγιάλειας και
Δωρίδας.
Το πρότζεκτ του Νορβηγικού νηογνώμονα θα έχει την επιστημονική στήριξη
ομάδας ειδικών υπό τον καθηγητή Ηλεκτρολόγων - Ηλεκτρονικών Μηχανικών Δρ.
Γεώργιο Βόκα που θα μετασκευάσει κλασικό φέριμποτ σε σύγχρονο (ηλεκτρικό και
συμβατικού καυσίμου), για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Θα πληροί τους κανονισμούς
του Διεθνούς Οργανισμού Ναυσιπλοΐας με πιστοποίηση του Αναγνωρισμένου
Νηογνώμονα IACS και θα στηριχθεί σε επιδοτούμενο πρόγραμμα του υπουργείου
Ναυτιλίας. Εάν με αυτό επιτευχθεί αποδοτική και με μικρότερο κόστος εκτέλεση
του δρομολογίου τότε αυτό θα έχει απόλυτα θετικές επιπτώσεις σε οικονομικό
επίπεδο.
> Το πρώτο «Πράσινο Λιμάνι» με
χερσαία κατασκευή «Έξυπνου Δικτύου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας» με αποθήκευση
ρεύματος σε συσσωρευτές ιόντων λιθίου (με διεθνείς κανόνες ασφαλείας) με τα δύο
Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία να μπορούν να ενοικιάσουν σε πλοιοκτήτες,
απολαμβάνοντας επιπλέον οικονομικά οφέλη, με δυνατότητα παροχής δωρεάν ρεύματος
σε αδύναμες οικογένειες, κοινωφελή δρομολόγια με δωρεάν ηλεκτροδότηση πλοίων ή
ακόμα και ανέξοδη τροφοδοσία δημοτικών κτιρίων.
> Τα Εσωτερικά Δίκτυα Αποχέτευσης Παραλιακών
Οικισμών Αιγιάλειας, το μεγάλο έργο της ΔΕΥΑΑ με 33,7 εκατ. ευρώ,
όπου μέσα στον Ιούλιο οι 5 εταιρείες που το διεκδικούν (Μεσόγειος, Intrakat, J&P
Αβαξ, Ερέτβο και Θαλής) θα βαθμολογηθούν και θα ανοιχτούν οι οικονομικές τους
προσφορές. Με το τέλος της εργολαβίας θα λειτουργήσει ο μεγάλος αγωγός, από
Αιγείρα και Λαμπίρι μέχρι Βιολογικό Καθαρισμό Αιγίου, αναβαθμίζοντας
περιβαλλοντικά την περιοχή και κυρίως τουριστικά και παραθεριστικά την
Ανατολική Αιγιάλεια που μέχρι τώρα μεταφέρει υγρά λύματα στον ΒΚ Αιγίου με
βυτία και κόστη.
> Το Διυλιστήριο Σελινούντα Αιγίου, με
20,1 εκατ. ευρώ, για εγκαταστάσεις επεξεργασίας νερού και κεντρικών αγωγών
μεταφοράς μέσα από το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης».
Θα λύσει,
ορθολογικά και ωφέλιμα, την υδροδότηση της πόλης και οικισμών ανατολικά και
δυτικά της, αποφέροντας σημαντικό οικονομικό όφελος στον Δήμο Αιγιάλειας
(ΔΕΥΑΑ), αφού θα μειωθούν οι δαπάνες για γεωτρήσεις, αλλά και σταδιακά για τους
δημότες - καταναλωτές από τη μείωση του τιμολογίου ύδρευσης. Θα εξασφαλίσει
επαρκή ποσότητα και ποιότητα νερού και θα λειτουργήσει υπέρ της προστασίας των
υδάτινων πόρων στο μέλλον.
Το έργο θα γίνει στον ομώνυμο ποταμό, στο ύψος της
Μονής Ταξιαρχών σε 10 στρέμματα μισθωμένα για 50ετία και θα διυλίζει 900
κυβικά/ώρα που με κεντρικό αγωγό 11 χλμ. θα φθάνει στη δεξαμενή Αιγίου (Ρούβαλη
- 1.500 κυβικά), ανατολικά με άλλο αγωγός (17 χλμ) μέχρι στη δεξαμενή Τράπεζας
και έναν δυτικά (12 χλμ.)
στη δεξαμενή Ζήριας.
Θα υδροδοτήσει τις περιοχές: Αίγιο, Βαλιμίτικα, Τέμενη,
Διγελιώτικα, Κουλούρα, Διακοπτό, Νικολέικα, Ριζόμυλο, Ελαιώνα, Ελίκη, Τράπεζα,
Πούντα, Ροδοδάφνη, Ακολη, Αβυθο, Πανόραμα, Σελιανίτικα, Λόγγος, Νέο Ερινεό,
Καμάρες, Ζήρια και Λαμπίρι.
> Η Ανάπλαση του Ιστορικού - Εμπορικού
Κέντρου Αιγίου, με 3,3 εκατ. ευρώ, θέσεις εργασίας σε 70
περίπου άτομα. Μέσα για 48 μήνες θα αλλάξει όψη η κεντρική πλατεία Αγίας
Λαύρας, οι γύρω δρόμοι που θα πεζοδρομηθούν, το ίδιο και στη Τρίγωνη πλατεία.
pelop.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου