Σε...ντέρμπι, και μάλιστα μέσα σε ιδιαίτερα θερμή ατμόσφαιρα, εξελίσσεται η υπόθεση της επικείμενης πεζοδρόμησης του κεντρικού άξονα του Αιγίου.
Η δημοτική αρχή έχει αποφασίσει να προχωρήσει άμεσα σε πεζοδρόμηση, για τους επόμενους μήνες, της Κλεομένους Οικονόμου και της Μητροπόλεως, έως την Σολωμού (από την Τρίγωνη Πλατεία έως την Π. Χαραλάμπους), για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα σε καθημερινή βάση.
Αυτό συνεπάγεται γενναία αλλαγή σε όλα τα επίπεδα, αφού μια τέτοια πεζοδρόμηση στο κέντρο της πόλης θα επιφέρει νέα «ήθη κι έθιμα» και στους καταστηματάρχες, και στους πολίτες, και στους πεζούς, και στους οδηγούς.
Η πεζοδρόμηση κεντρικών δρόμων του Αιγίου είναι μια κολόνια που κρατάει πολλά χρόνια. Γι' αυτό και η «Πελοπόννησος της Δευτέρας» δίνει βήμα και λόγο σε 3 πρώην Δημάρχους, για να καταθέσουν την άποψή τους. Και οι τρεις δείχνουν φανερά και κάθετα αρνητικοί, εξηγώντας γιατί και πώς.
Στάθης Θεοδωρακόπουλος:«Μόνο με αύξηση του πλάτους των πεζοδρομίων»
-«Η απόφαση της δημοτικής αρχής να προχωρήσει άμεσα σε πεζοδρόμηση δύο βασικών οδών στο κέντρο είναι επιπόλαιη. Δεν νοείται πεζοδρόμηση χωρίς να προηγηθεί μελέτη, που να προβλέπει κάθε λεπτομέρεια».
-«Και στο παρελθόν είχε γίνει ανάλογη σκέψη, φτάσαμε πολύ κοντά, αλλά το δημοτικό συμβούλιο δεν ψήφισε υπέρ της πεζοδρόμησης. Το Αίγιο, δυστυχώς, δεν έχει παράλληλους δρόμους στους οποίους θα μπορούσε να διοχετευθεί η κυκλοφορία. Έναν κεντρικό οδικό άξονα διαθέτει μόνο… Χωρίς την ανάλογη κυκλοφοριακή μελέτη, λοιπόν, θα μπορούσε να δημιουργηθεί κομφούζιο. Σκεφτείτε ότι 6-7 δρόμοι οδηγούν σε Μητροπόλεως και Κλεομένους Οικονόμου. Θα φράξουν όλοι;».
-«Καταρχάς, θα είναι ζημιά για τα καταστήματα. Ήδη τώρα που έχουν τοποθετηθεί πασαλάκια στα 2/3 του χώρου, έχει προκύψει πρόβλημα στην κυκλοφορία και στα καταστήματα. Σκεφτείτε να ολοκληρωθεί… Επί θητείας Σιαβελή, πήγε να γίνει μια διαπλάτυνση των δρόμων, που θα έλυνε πολλά θέματα, αλλά δεν προχώρησε. Ήταν λάθος τότε… Τον στενό δρόμο, λοιπόν, ποτέ δεν τον κλείνεις, όπως πάει να γίνει τώρα».
-«Η λύση που θα πρότεινα εγώ, και τη θεωρώ ως την πιο λειτουργική, είναι να προχωρήσουμε, μετά από μελέτη φυσικά, σε αύξηση του πλάτους των πεζοδρομίων στην οδό Μητροπόλεως. Να συνεχιστεί ως την παλιά Αγροτική Τράπεζα το σχέδιο που έγινε παλαιότερα, και να επεκταθεί (το σχέδιο) ως το σημείο που η Μητροπόλεως συναντά τη Σολωμού».
Aπόστολος Καραφωτιάς: «Μόνο με μελέτη, όχι με προχειρότητα…»
-«Προσωπικά, τις λατρεύω τις πεζοδρομήσεις. Είμαι με όλη μου την ψυχή υπέρ των πεζοδρομήσεων σε μια πόλη. Αλλά με μια απαραίτητη προϋπόθεση; Να υπάρχει σχέδιο, μελέτη, προοπτική. Όχι να γίνει κάτι απλώς για να γίνει..».
-«Και φοβάμαι ότι στην προκειμένη περίπτωση, πάει να γίνει κάτι με προχειρότητα, με βιασύνη. Όταν αποφάσισα επί θητείας μου να πεζοδρομηθεί η Κλεομένους Οικονόμου, το 95% τα, ων καταστηματαρχών ήταν θετικοί. Όπως και οι πολίτες. Μόνο 4-5 δεν ήθελαν. Και τελικά δεν έγινε η πεζοδρόμηση, γιατί οι νομικοί με συμβούλεψαν ότι από την στιγμή που η αρχική μελέτη χαρακτήριζε την Κλεομένους Οικονόμου οδό ήπιας κυκλοφορίας, ήταν παράνομο να προχωρήσει σε πεζοδρόμηση χωρίς πρώτα να προηγηθεί άλλη επικαιροποιημένη μελέτη, που όπως τότε θα στοίχιζε πανάκριβα… Δεν αρκεί, λοιπόν, τι θέλουμε, αλλά και τι είναι νόμιμο».
-«Εκτιμώ, λοιπόν, ότι και τώρα χρειάζεται ειδική μελέτη πριν γίνει οτιδήποτε. Η Μητροπόλεως δεν νομίζω ότι μπορεί να πεζοδρομηθεί γιατί είναι ο πιο κεντρικός δρόμος. Μόνο με ειδική μελέτη για όλο το κέντρο. Κατά συνέπεια, προέχει να ανατεθεί το θέμα σε ειδικούς. Φοβάμαι ότι όπως πάει να γίνει, βιαστικά και πρόχειρα, εγκυμονεί κινδύνους. Και ενδέχεται με το είδος της πεζοδρόμησης που πάει να γίνει να προκύψουν περισσότερα προβλήματα απ' όσα θα λυθούν».
Γιώργος Περπής: «Δεν μπορεί η Μητροπόλεως να γίνει πεζόδρομος»
-«Πραγματικά δεν περίμενα τέτοια προχειρότητα από τη δημοτική αρχή με τα πλαστικά κολονάκια της οδού Μητροπόλεως.
-«Είναι παράνομα γιατί δεν έχει προηγηθεί τροποποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης που ισχύει από το 2004 (Μελέτη Μηλιώνη) και η οποία προβλέπει την Μητροπόλεως ως δρόμο κανονικής κυκλοφορίας, στο υπάρχον πλάτος της ως έξοδο πόλης».
-«Είναι παράτυπα γιατί δεν έχει προηγηθεί η προβλεπόμενη προδικασία ούτε έγκριση της Κανονιστικής Πράξης, ως προς την νομιμότητά της, από την Περιφέρεια».
-«Αποτελεί εγκληματική προχειρότητα γιατί κανένας κορονοϊός δεν απαλλάσσει από την ευθύνη (αστική και ποινική) όσους αιρετούς έλαβαν την απόφαση, σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος με τραυματισμό ή θάνατο πολίτη, εξ αιτίας της συρρίκνωσης δημόσιου -κοινόχρηστου χώρου».
-«Τέλος ουδεμία σχέση έχει, και ούτε αποτελεί πρόκριμα, με την ανάπλαση της Μητροπόλεως ως τμήμα της συνολικής μελέτης Ανάπλασης του Εμπορικού Κέντρου του 2005. Και όταν λέω συνολικής μελέτης Ανάπλασης του Εμπορικού Κέντρου του 2005, εννοώ ότι ο κεντρικός δρόμος Μητροπόλεως που είναι άνοδος και μοναδικός δρόμος για έξοδο από την πόλη προς Πάτρα προβλέπεται ως δρόμος ήπιας κυκλοφορίας ( δηλ. διαπλάτυνση πεζοδρομίων κλπ). Ποτέ δεν μπορεί να γίνει πεζόδρομος. Αποκόπτεται η πόλη ή θα πρέπει ν αλλάξει ολόκληρη η κυκλοφοριακή μελέτη, πράγμα και αυτό αδύνατο γιατί δεν το επιτρέπει η δομή της πόλης. Υπόψη, μάλιστα, ότι η υπάρχουσα μελέτη τεκμηριωνόταν επιστημονικά επί δυο χρόνια για την μέτρηση των κυκλοφοριακών φορτίων».
Η «Πελοπόννησος» θέλησε να έχει και πάλι τη γνώμη του Δημάρχου, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν κατέστη εφικτό.
*Η εκπρόσωπος του δήμου Μαρία Γιδά, λέει ότι «δεν έχει δημιουργηθεί σύγχυση και δεν υπάρχει πρόβλημα στην πόλη, ούτε και με την ασφάλεια των πολιτών, καθότι έχουν ληφθεί υπόψη οι πολίτες και η κριτικές τους είναι θετικές και καθόλου αρνητικές».
Pelop.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου