ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Πέμπτη 16 Ιουλίου 2020

Αίγιο: Έγκριση προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την Ανάπλαση του Εμπορικού Κέντρου – Τι αποφάσισε η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής

Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Αιγιαλείας ομόφωνα αποφάσισε να εγκρίνει τις προσωρινές Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις που είναι αναγκαίες για την εκτέλεση του έργου

«ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΙΓΙΟΥ: ΕΝΟΤΗΤΑ 2: «ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΓΙΑΣ ΛΑΥΡΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΕΣ ΟΔΟΙ» & ΕΝΟΤΗΤΑ 3: ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΑΛΦΟΥΡ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΕΣ ΟΔΟΙ», σύμφωνα με την Τεχνική Έκθεση (από το Τμήμα Συγκοινωνιών- Συγκοινωνιακών, Κτιριακών, Υδραυλικών & Εγγειοβελτιωτικών Έργων της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου):

 

ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ: «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΙΓΙΟΥ»: ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΓΙΑΣ ΛΑΥΡΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΕΣ ΟΔΟΙ, ΕΝΟΤΗΤΑ 3: ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΑΛΦΟΥΡ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΕΣ ΟΔΟΙ

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

 

Αντικείμενο της παρούσας Τεχνικής Έκθεσης είναι η ανάλυση των αναγκαίων κυκλοφορικών ρυθμίσεων που πρέπει να εφαρμοστούν ώστε να καταστεί δυνατή η εκτέλεση της εργολαβίας «Ανάπλαση Εμπορικού Κέντρου Αιγίου: Ενότητα 2: Πλατεία Αγίας Λαύρας και περιμετρικές οδοί – Ενότητα 3: Πλατεία Βαλφούρ και περιμετρικές οδοί» και η διαμόρφωση κατάλληλης κυκλοφοριακής πρότασης στην περιοχή, που θα αποτρέψει τυχόν κυκλοφοριακά προβλήματα που θα προκύψουν από την αναδιανομή της κυκλοφορίας.

 

Το εν λόγω έργο θα εκτελεστεί σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 83/2018 Μελέτη της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών Δήμου Αιγιαλείας (εγκριθείσα με υπ’ αριθ. 279/2018 αποφ. ΔΣ. Δ. Αιγιαλείας) με συμβατική προθεσμία εκτέλεσης 14 ημερολογιακών μηνών.

 

Αντικείμενο του έργου είναι η ανάπλαση της Πλατείας Αγίας Λαύρας και των οδών που την περιβάλλουν, της πλατείας Βαλφούρ και των οδών που την περιβάλλουν, καθώς και της οδού Ασημάκη Φωτήλα από την οδό Κλ. Οικονόμου έως την οδό Ερμού.

 

Οι διαμορφώσεις που προβλέπονται με την ανωτέρω μελέτη περιλαμβάνουν τόσο τον χώρο των πλατειών όσο και τα πεζοδρόμια, τα οποία αναδιαμορφώνονται γεωμετρικά και αισθητικά, καθώς και το οδόστρωμα των οδών.

 

Τα πεζοδρόμια της περιοχής επέμβασης διαπλατύνονται, πλακοστρώνονται, (με την πρόβλεψη δημιουργίας οδηγού όδευσης τυφλών, καθώς και ραμπών στις διασταυρώσεις) και δεντροφυτεύονται ώστε να καταστούν λειτουργικά για τους πεζούς χρήστες, το οδόστρωμα ασφαλτοστρώνεται, και γίνεται ανανέωση και συμπλήρωση του αστικού εξοπλισμού.

 

Παράλληλα προβλέπεται η αντικατάσταση του παλαιού δικτύου απορροής ομβρίων και ύδρευσης, καθώς και κατασκευή δικτύων άρδευσης και Ηλ/σμού.

 

Στη φάση της κατασκευής του έργου καταλαμβάνεται ολόκληρο το πλάτος των οδών για κατασκευή των ανωτέρω δικτύων, η πλήρης πεζοδρόμησή τους όπου απαιτείται και η κατασκευή νέου οδοστρώματος (υπόβαση με θραυστό υλικό λατομείου, πλάκα υπόβασης με σκυρόδεμα κατηγορίας C16/20, οπλισμένο με χαλύβδινο δομικό πλέγμα B 500C και νέο οδόστρωμα από ασφαλτικό διπλής στρώσης των 5 cm έκαστη).

 

Για την εκτέλεση των ανωτέρω εργασιών στο τμήμα της οδού Ασημάκη Φωτήλα από την οδό Ταξιαρχών έως την οδό Ερμού είναι απαραίτητη η πλήρης διακοπή της κυκλοφορίας, με την εφαρμογή κατάλληλων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

 

 


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΑΝΑΛΥΣΗ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ

 

Η διακοπή της κυκλοφορίας στην οδό Ασημάκη Φωτήλα από την οδό Ταξιαρχών έως την οδό Ερμού σημαίνει απαραίτητα διακοπή κυκλοφορίας και στις οδούς Ζαΐμη και Γερμανού από την οδό Κλ. Οικονόμου έως την οδό Ασημάκη Φωτήλα.

 

Με τις προτεινόμενες παρεμβάσεις δεν θίγεται καμία από τις διαδρομές του αστικού και του υπεραστικού ΚΤΕΛ, αφού διατηρούνται πλήρως όλες οι υφιστάμενες ροές στις οδούς από τις οποίες αυτά διέρχονται.

 

Ακόμη δεν αναμένεται σημαντική επιπλέον φόρτιση από την ανακατανομή της κυκλοφορίας των οχημάτων καθώς οι οδοί που θα γίνει διακοπή δεν έχουν σημαντική κυκλοφορία.

 

Τα σημαντικότερα προβλήματα που προκύπτουν από την εν λόγω διακοπή και χρήζουν αντιμετώπισης είναι τα κάτωθι:

 

1) Η προμήθεια των καταστημάτων που βρίσκονται επί των οδών Ασημάκη Φωτήλα, Ζαΐμη και Γερμανού.

 

2) Η λειτουργία της πιάτσας των ΤΑΞΙ που βρίσκεται στην οδό Ζαΐμη.

 

3) Η λειτουργία των ιδιωτικών καθώς και του Δημοτικού PARKING που βρίσκονται επί της οδού Ασημάκη Φωτήλα και Ζαΐμη.

 

Για την καλύτερη κατά την εκτίμησή μας, αντιμετώπιση των ανωτέρω προβλημάτων, επιλέγεται ως λύση:

 

Απαγορεύσεις κυκλοφορίας:

 

α) Απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων στην οδό Ζαΐμη από την οδό Κλεομένους Οικονόμου έως την οδό Ασημάκη Φωτήλα με εξαίρεση των οχημάτων ταξί προκειμένου να διατηρηθεί η πιάτσα των ταξί αλλά και των οχημάτων τροφοδοσίας προκειμένου να καταστεί δυνατή η τροφοδοσία των καταστημάτων κατά τις ώρες 08:00 με 10:00π.μ.

 

β) Απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων στην οδό Γερμανού από την οδό Κλεομένους Οικονόμου έως την οδό Ασημάκη Φωτήλα με εξαίρεση των οχημάτων χρηματαποστολής αλλά και των οχημάτων τροφοδοσίας προκειμένου να καταστεί δυνατή η τροφοδοσία των καταστημάτων κατά τις ώρες 08:00 με 10:00π.μ.

 

γ) Απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων στην οδό Ασημάκη Φωτήλα από την οδό Ταξιαρχών έως την οδό Ερμού.

 

δ) Απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων στην οδό Ζαΐμη από την οδό Κολοκοτρώνη έως την οδό Ασημάκη Φωτήλα με εξαίρεση των οχημάτων που κατευθύνονται από και προς τον ιδιωτικό χώρο στάθμευσης

 

ε) Απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων στην οδό Περικλέους από την οδό Κολοκοτρώνη έως την οδό Ασημάκη Φωτήλα με εξαίρεση των οχημάτων που κατευθύνονται από και προς το δημοτικό χώρο στάθμευσης αλλά και μέσω αυτού και προς τον ιδιωτικό χώρο στάθμευσης επί της οδού Ασημάκη Φωτήλα.

 

 

Απαγόρευση στάσης στάθμευσης:

 

Απαγόρευση στάσης στάθμευσης σε όλη την περιοχή που θα εκτελεστεί η πρώτη φάση του έργου δηλαδή:

 

α) Επί της οδού Ασημάκη Φωτήλα από την οδό Ταξιαρχών έως την οδό Ερμού.

 

β) Επί της οδού Ζαΐμη από την οδό Κλεομένους Οικονόμου έως την οδό Ασημάκη Φωτήλα.

 

γ) Επί της οδού Γερμανού από την οδό Κλεομένους Οικονόμου έως την οδό Ασημάκη Φωτήλα.

 

δ) Επί της οδού Ζαΐμη από την οδό Κολοκοτρώνη έως την οδό Ασημάκη Φωτήλα.

 

ε) Επί της οδού Περικλέους από την οδό Κολοκοτρώνη έως την οδό Ασημάκη Φωτήλα.

 

 


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ- ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

 

Για την ανάλυση και την εφαρμογή των ανωτέρω κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, η Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών προέβη σε επιτόπου αυτοψίες μαζί με τον υπεύθυνο Μηχανικό Έργου της αναδόχου Εταιρίας AGT A.T.E και εκπόνησε σχέδιο Σ1 – Οριζοντιογραφία κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, το οποίο συνοδεύει την παρούσα Τεχνική Έκθεση.

 

Οι ρυθμίσεις που παρουσιάστηκαν είναι ΥΛΟΠΟΙΗΣΙΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΦΙΚΤΕΣ. Για το χρονικό διάστημα της εφαρμογής των ρυθμίσεων θα ζητηθεί και η συνδρομή της Τροχαίας Αιγίου, ιδίως όσον αφορά την αστυνόμευση για την εφαρμογή των προτεινόμενων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

 

Εκτιμάται ότι με την παρούσα πρόταση θα καταστεί δυνατή η εκτέλεση της πρώτης Φάσης Κατασκευής του Έργου: «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΙΓΙΟΥ: ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΓΙΑΣ ΛΑΥΡΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΕΣ ΟΔΟΙ ΚΑΙ ΕΝΟΤΗΤΑ 3: ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΑΛΦΟΥΡ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΕΣ ΟΔΟΙ», με την ελαχιστοποίηση – κατά το δυνατόν – των απαιτούμενων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, ώστε να είναι πιο γρήγορη η εμπέδωσή τους από τους δημότες οδηγούς και η προσαρμογή των καθημερινών τους συνηθειών.

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου