Στην παρουσίαση του Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021-2030, που έχει ως στόχο την μείωση των θανάτων και των σοβαρά τραυματιών κατά 50% στα επόμενα χρόνια, έδωσε το παρών ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προαναγγέλλοντας σημειακές παρεμβάσεις σε 7.000 σημεία αυξημένης επικινδυνότητας ανά την επικράτεια.
Το Σχέδιο Δράσης, όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός θα γίνει νόμος του κράτους, και θα εμπλέκει για την υλοποίησή του σε εθνικό επίπεδο όλους τους αρμόδιους φορείς προβλέποντας μεταξύ άλλων τη θεσμοθέτηση Εθνικού Παρατηρητηρίου για την οδική ασφάλεια, τη βελτίωση του οδικού δικτύου με μεγάλα έργα υποδομών, τη διδασκαλία της Κυκλοφοριακής Αγωγής στα σχολεία από το Δημοτικό που πλέον γίνεται υποχρεωτική, την αλλαγή όλης της φιλοσοφίας των εξετάσεων για την απόκτηση άδειας οδήγησης, συγκεκριμένες προϋποθέσεις για να γίνει κάποιος εκπαιδευτής οδήγησης, αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας καθώς και την υποχρεωτική χρήση κράνους για τα παιδιά κάτω των 12 ετών που κάνουν ποδήλατο.
“Το μάθημα της οδικής ασφάλειας θα εντάσσεται πια οργανωμένα στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων μας”
“Γι’ αυτό και θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό ότι το μάθημα της οδικής ασφάλειας θα εντάσσεται πια οργανωμένα στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων μας”, τόνισε ο κ. Μητσοτάκης σημειώνοντας πως “ξέρουμε ότι τα ζητήματα οδικής ασφάλειας μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε αλλάζοντας και πείθοντας τον κόσμο να μεταβάλλει τη συμπεριφορά του”.
Γιατί είναι σημαντική η υποχρεωτική διδασκαλία αυτού του μαθήματος
Υπενθυμίζεται ότι το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφάλειας ήδη σε πολλά Δημοτικά σχολεία της χωρίς να είναι υποχρεωτικό καθώς μέχρι στιγμής στη διακριτική ευχέρεια, στο εάν προλάβει η δασκάλα ή ο δάσκαλος να διδάξει τελικά το μάθημα».
Η θέσπιση της υποχρεωτικότητας είναι μια σπουδαία πρωτοβουλία μέσω της οποίας οι μαθητές θα αποκτήσουν σωστή γνώση των κανόνων κυκλοφορίας για πεζούς και οδηγούς. Θα καλλιεργήσουν δεξιότητες ώστε να έχουν σωστή συμπεριφορά στο δρόμο και στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Θα αναπτύξουν κριτική σκέψη ώστε να αξιολογούν τις συνέπειες της κακής οδικής συμπεριφοράς. Θα μάθουν τρόπους βελτίωσης της ικανότητας προσανατολισμού. Τέλος, θα ενθαρρυνθούν για ν’ αναλάβουν πρωτοβουλίες ,ώστε να επηρεάζουν ορθά το σχολικό, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον τους σε θέματα οδικής ασφάλειας.
Πώς θα διεξάγεται το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής
- Η διδασκαλία της θεματικής ενότητας δύναται να πραγματοποιηθεί για την Α’, Β’, Γ ‘, Δ’ Δημοτικού στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης.
- Στην Ε’ και Στ ́ Δημοτικού δύναται να πραγματοποιηθεί με διάχυση της θεματικής ενότητας σε άλλα διδακτικά αντικείμενα όπως Γλώσσα, Φυσικά, Τ.Π.Ε., Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή σε ενότητες συναφείς με την Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια, κατά την κρίση του εκπαιδευτικού και με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου