Ζούμε σε μια ιδιαιτέρως σεισμογενή χώρα στην οποία απελευθερώνεται το 2% της παγκόσμιας σεισμικής ενέργειας και πάνω από το 50% της Ευρωπαϊκής. Στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 150 ενεργά σεισμικά ρήγματα τα οποία έχουν δώσει πάνω από 500 σεισμούς, άνω των 6 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ.
Δεδομένου ότι ο σεισμός μπορεί να συμβεί οποτεδήποτε και να επηρεάσει ευρύτερες περιοχές, οι μαθητές και το εκπαιδευτικό προσωπικό αποτελούν εκείνες τις ομάδες που μπορεί να έχουν σημαντικό ρόλο στην μείωση των επιπτώσεων.
Και τούτο διότι οι μεν μαθητές έχουν την ικανότητα της ευκολότερης αφομοίωσης και εφαρμογής συγκεκριμένων οδηγιών τις οποίες μπορούν να μεταφέρουν στο οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον τους, το δε εκπαιδευτικό προσωπικό γιατί διαχειρίζεται για σημαντικό χρονικό διάστημα κατά τη διάρκεια της ημέρας ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού.
Η Υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μ. Μακρή πραγματοποίησε χθες συνάντηση εργασίας με τον Δρ. Γεράσιμο Χουλιάρα, Διευθυντή Ερευνών του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, σε συνέχεια της πρώτης συνάντησης με την Υπουργό κ. Νίκη Κεραμέως.
Η αντισεισμική προστασία γίνεται μάθημα στα σχολεία
Αντικείμενο της συνομιλίας ήταν η υποστήριξη, η επέκταση και η ένταξη στα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», του Υπουργείου Παιδείας, της πρωτοποριακής εκπαιδευτικής δράσης, που συντονίζει ο κ. Χουλιάρας, «Τα Σχολεία Μελετούν τους Σεισμούς».
Όπως επεσήμανε η κυρία Μακρή «η συγκεκριμένη δράση, πέρα από το εξαιρετικά σημαντικό κοινωνικό αντίκτυπο, παρουσιάζει μεθοδικά και συστηματικά τον τρόπο εισαγωγής της επιστημονικής έρευνας στη σχολική πράξη. Βοηθά τους μαθητές να αναπτύσσουν δεξιότητες στην επίλυση σύνθετων προβλημάτων, να αναπτύσσουν κριτική σκέψη και γεωχωρική αντίληψη, να συνεργάζονται και να αναδεικνύουν τη δημιουργικότητα τους».
Τα Σχολεία Μελετούν τους Σεισμούς» και αποκτούν το δικό τους σεισμογράφο
Στο πλαίσιο της δράσης, τα σχολεία θα εξοπλίζονται με χαμηλού κόστους σεισμογράφους που είναι συνδεδεμένοι με τη βάση δεδομένων του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου. Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις τα σχολεία κατασκευάζουν αυτοσχέδιους σεισμογράφους που μπορούν και αυτοί να στέλνουν τα δεδομένα τους στο δίκτυο. Τα δεδομένα χρησιμοποιούνται για να προσδιορίζουν οι μαθητές το επίκεντρο του σεισμού αλλά και να σχεδιάζουν πλήθος δραστηριοτήτων.
«Πρόκειται για μία διαθεματική προσέγγιση, που διασυνδέει αρμονικά τη Φυσική, τη Γεωλογία, τα Μαθηματικά, την Πληροφορική αλλά και τη Μουσική» τόνισε ο Δρ. Σοφοκλής Σωτηρίου, Διευθυντής Έρευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής, που έχει σχεδιάσει τα εκπαιδευτικά σενάρια εφαρμογής της δράσης.
«Οι δράσεις αυτές θα ενταχθούν στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, που τη φετινή χρονιά εφαρμόζεται πιλοτικά σε 200 σχολεία αλλά από τον Σεπτέμβριο θα επεκταθεί σε όλα τα Ελληνικά σχολεία» πρόσθεσε ο Δρ. Ευθύμιος Σταμούλης, Σύμβουλος Α ́ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Η Υφυπουργός Παιδείας ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες για τη συνεργασία, το έργο και την προσφορά τους στον τομέα της ευαισθητοποίησης, πρόληψης και εκπαίδευσης σε θέματα αντισεισμικής προστασίας και προέτρεψε τους επιστήμονες να καταθέσουν τις προτάσεις τους για μελλοντικές δράσεις και συνέργειες.
Infokids.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου