ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2022

Συμμετοχή για το 1ο ΓΕΛ Αιγίου στο πρόγραμμα ERASMUS+ KA2 «Environmental Learning through Mobile Devices - ELMO» 2021 – 2023

Στο πλαίσιο της Βασικής Δράσης 2 του Προγράμματος Erasmus+, το 1o ΓΕΛ Αιγίου συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «Environmental Learning through Mobile Devices (ELMO)», το οποίο έχει διάρκεια 24 μήνες (30/10/2021-  29/10/2023).

Στο επίκεντρο του έργου βρίσκεται η πεποίθηση ότι η τεχνολογία της κινητής τηλεφωνίας προσφέρει μια ευκαιρία για τη βελτίωση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Οι τεχνολογίες ασύρματης εκπαίδευσης επιτρέπουν τη μάθηση να επεκταθεί πέρα από τους τέσσερις τοίχους της τάξης και τις ώρες της σχολικής ημέρας.

 

Ειδικότερα, στόχοι του έργου είναι:

1. Να χρησιμοποιήσει τις κινητές τεχνολογίες για να μεταμορφώσει την περιβαλλοντική εκπαίδευση

2. Να δώσει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να σχεδιάζουν και να πραγματοποιούν μαθησιακές δραστηριότητες που ενσωματώνουν τις κινητές τεχνολογίες στις παιδαγωγικές τους μεθόδους, μέσα από το πρίσμα των περιβαλλοντικών ζητημάτων

3. Να διαδοθούν ευρύτερα οι δραστηριότητες και οι προσεγγίσεις που χρησιμοποιούν τεχνολογίες εκμάθησης μέσω φορητών συσκευών για την βελτίωση των ικανοτήτων των μαθητών κατά τη διάρκεια των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.

Στο πρόγραμμα μετέχουν σχολεία από άλλες τρεις ευρωπαϊκές χώρες, την Νορβηγία, την Ιταλία και την Ισπανία. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας που συμμετείχαν στις εργασίες της συνάντησης ήταν οι καθηγητές Πληροφορικής Διαμαντόπουλος Νικόλαος και Σπανός Ηλίας.

Οι προγραμματισμένες δραστηριότητες του έργου περιλαμβάνουν μελέτες περίπτωσης, στις οποίες οι μαθητές με την βοήθεια των καθηγητών τους χρησιμοποιούν την τεχνολογία της κινητής τηλεφωνίας για περιβαλλοντικά ζητήματα της περιοχής τους.

Στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε η 1η συνάντηση του έργου. Η Ιταλική και η Ισπανική ομάδα ήταν φυσικά παρόντες ενώ η Νορβηγική ομάδα λόγω covid συμμετείχε εικονικά από το Μπέργκεν της Νορβηγίας.

Στην τετραήμερη συνάντηση (10-13 Ιανουαρίου 2022), μοιραστήκαμε την 1η μελέτη περίπτωσης (δραστηριότητες μαθητών), πάνω στην οποία είχαμε δουλέψει από την έναρξη του έργου. Η Νορβηγική ομάδα παρουσίασε μια εφαρμογή για το βιώσιμο τουρισμό στο Μπέργκεν που αναπτύχθηκε με χρήση της εφαρμογής για κινητά Actionbound. Η ομάδα του σχολείου μας παρουσίασε εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας (AR) με θέμα τον υδροβιότοπο της Αλυκής που αναπτύχθηκαν με τις εφαρμογές για κινητά Metaverse studio, iNaturalist και Cospaces.io.

Ο Δρ. Kevin Burden, εμπειρογνώμονας του παιδαγωγικού πλαισίου iPAC (http://www.mobilelearningtoolkit.com/ipac-framework.html), που είναι η παιδαγωγική θεωρία στην οποία βασίζουμε τις μελέτες περίπτωσής μας, διοργάνωσε ένα εικονικό εργαστήριο για το iPAC μοντέλο από το Πανεπιστήμιο του Hull στο Ηνωμένο Βασίλειο. Επιπλέον, έγινε εκτενής συζήτηση για τις πλατφόρμες διάχυσης του έργου, όπως τον ιστότοπο του έργου (https://elmo-erasmus.eu/), τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το e-Twinning.

Το σχολείο μας παράλληλα διοργάνωσε πολιτιστικές δραστηριότητες για τους εταίρους μας με επισκέψεις στο οινοποιείο της CAVINO, στους Δελφούς, τα Καλάβρυτα με τον οδοντωτό και την Αρχαία Ολυμπία.

Σύμφωνα με την αξιολόγηση της συνάντησης που έγινε την τελευταία μέρα όλοι οι εταίροι εξέφρασαν την πεποίθηση ότι η κοινή χρήση των μελετών περίπτωσης ήταν πολύ επωφελής και οι εταίροι εμπνεύστηκαν ο ένας από τον άλλο για να δοκιμάσουν νέες εφαρμογές για φορητές συσκευές που παρουσιάστηκαν κατά την διάρκεια της συνάντησης. Η συνέχεια του προγράμματος θα λάβει χώρα μεταξύ 4 και 9 Απριλίου 2022, στη Βαλένθια της Ισπανίας.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους χορηγούς μας: το οινοποιείο CAVINO το οποίο και ευχαριστούμε ιδιαίτερα για την ξενάγηση που μας προσέφερε στο χώρο του με τον οινολόγο Στέλιο Τσίρη, το ποτοποιείο ΚΡΙΝΟΣ, το αρτοποιείο ΜΠΟΜΠΟΤΣΙΑΡΗΣ, το αρτοποιείο ΚΟΥΤΡΟΠΟΥΛΟΣ, τα Σταφιδεργοστάσια ΚΟΥΝΙΝΙΩΤΗΣ και ΠΕΣ, που μας προσέφεραν απλόχερα δώρα για τους ξένους επισκέπτες μας με αποτέλεσμα αυτοί να αναχωρήσουν κατενθουσιασμένοι από την χώρα μας.

 

1ο ΓΕΛ Αιγίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου