ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Δευτέρα 1 Ιουνίου 2020

Σύλλογος Μηχανικών Αιγιαλείας και Καλαβρύτων: «Δεν μπορεί να μιλάμε για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις χωρίς διαβούλευση με τους φορείς της πόλης»


Από τον Σύλλογο Μηχανικών Αιγιαλείας και Καλαβρύτων δόθηκε στη δημοσιότητα η εξής ανακοίνωση:

«Με έκπληξη ακούσαμε το Δήμαρχο κ. Καλογερόπουλο, στη συνέντευξη τύπου της 20-5-2020, να λέει ότι θα μετατρέψει σε πεζόδρομους τους δύο κεντρικούς οδικούς άξονες της πόλης μας, Κλ. Οικονόμου και Μητροπόλεως.

Με έκπληξη, επίσης, διαβάσαμε απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου μας της 22-5-2020, κατόπιν της Τεχνικής Έκθεσης (Εισήγησης της ίδιας ημέρας) του Δ/ντή των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Αιγιαλείας, καθώς και της απόφασης της Κοινότητας Αιγίου, με την οποία απαγορεύει τη στάση και στάθμευση στους δύο αυτούς δρόμους. 

Τις επόμενες ημέρες 23 και 24-5-2020, είδαμε βιδωμένα στο οδόστρωμα της οδού Μητροπόλεως σταθερά κολωνάκια, που χωρίζουν την οδό σε δύο τμήματα, ώστε να μην μπορεί να γίνει στάση και στάθμευση των οχημάτων.

Η έκπληξή μας οφείλεται, στο ότι η Δημοτική αρχή χειρίστηκε με τόση προχειρότητα ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της πόλης, που είναι το κυκλοφοριακό. Δεν μπορεί να μιλάμε για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, χωρίς διαβούλευση με τους φορείς της πόλης και ειδικά τους αρμόδιους εξ’ αυτών (Σύλλογος Μηχανικών) και χωρίς τεκμηριωμένη μελέτη, που να αντιμετωπίζει όλα τα προβλήματα που δημιουργεί η οποιαδήποτε αλλαγή στο κυκλοφοριακό. 

Είναι αδικαιολόγητη δε, η απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής να απαγορεύσει τη στάση και στάθμευση στους δύο αυτούς δρόμους, πριν ακόμα δημοσιευθεί ο Ν.4688/24-5-2020 για την προσωρινή αυτή ρύθμιση, με συνέπεια τελικά η απόφασή της να μην δικαιολογείται από τις προϋποθέσεις του νόμου, που είναι η ασφάλεια και η δημόσια υγεία, η ύπαρξη τεκμηριωμένης μελέτης της τεχνικής υπηρεσίας, η φροντίδα για την στάση και στάθμευση των μονίμων κατοίκων (εφοδιασμός καταστημάτων, ασθενοφόρα, πυροσβεστική κλπ) καθώς επίσης και η χρονική διάρκεια της ρύθμισης. 


Καμία από τις προϋποθέσεις αυτές δεν συνέτρεξε, γιατί ούτε μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας υπήρξε, ούτε μέριμνα λήφθηκε για τη στάση και στάθμευση των μονίμων κατοίκων, ούτε η χρονική διάρκεια του μέτρου προβλέφθηκε και φυσικά δεν εξηγείται ο κίνδυνος της δημόσιας υγείας από τη στάση και στάθμευση των αυτοκινήτων. Και βεβαίως ο Δήμαρχος και τα μέλη της Επιτροπής, όντας πολιτικά πρόσωπα, μπορεί να παίρνουν όποιες αποφάσεις θέλουν, ο Διευθυντής όμως των Τεχνικών Υπηρεσιών ποιο νόμο εφήρμοσε με την εισήγησή του, όταν ο σχετικός νόμος δεν είχε ακόμα δημοσιευθεί;

Είμαστε μέλη ενός Τεχνικού Φορέα, Αιγιώτες, που ζούμε και δουλεύουμε εδώ, αγαπάμε την πόλη μας και νοιαζόμαστε γι’ αυτήν και το μέλλον της και ως ειδικός επιστημονικός φορέας έχουμε άποψη, την οποία και δηλώνουμε με παρρησία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχουμε καμία διάθεση αντιπολίτευσης.

Τις απόψεις μας τις έχουμε διατυπώσει σε πολλά από τα θέματα της πόλης μας και για το συγκεκριμένο θέμα, εάν είχαμε ερωτηθεί, θα προτείναμε στους αρμοδίους τα εξής:

– Συνεννόηση με τους καταστηματάρχες υγειονομικού ενδιαφέροντος και παραχώρηση πρόσθετου χώρου μόνο εμπρός των καταστημάτων τους σε όλο το μήκος της οδού Μητροπόλεως, αφήνοντας το υπόλοιπο τμήμα της οδού ελεύθερο.

– Η Κλ. Οικονόμου να λειτουργήσει ως έχει και να μην απαγορευτεί η στάση και στάθμευση καθώς επίσης και να μην τοποθετηθούν κώνοι στα υπάρχοντα σημεία στάσης και στάθμευσης.

– Για την ασφάλεια των καθήμενων πολιτών, αντί για τα κολωνάκια σήμανσης, να τοποθετηθούν προκατασκευασμένα στηθαία ασφαλείας με κάποιες ενδιάμεσες αισθητικές παρεμβάσεις (π.χ. τοποθέτηση φυτών). Οι ζαρντινιέρες, που προτείνει η Δημοτική αρχή, είναι για τοποθέτηση φυτών και σε καμία περίπτωση δε λειτουργούν ως «ασφαλή προστατευτικά στοιχεία». Αλήθεια εάν γίνει κάποιο ατύχημα, το οποίο φυσικά και απευχόμαστε, ποιος θα έχει την ευθύνη;

Η πόλη του Αιγίου, καλώς ή κακώς, έχει μόνο δύο κεντρικούς οδικούς άξονες, την Κλ. Οικονόμου και την Μητροπόλεως, δεν μπορεί συνεπώς να γίνει ό,τι ενδεχομένως γίνεται σε άλλες πόλεις με περισσότερες οδικές αρτηρίες, γιατί κάθε πόλη έχει τη δική της δομή και δεν αντιγράφεται. 

Σήμερα έχει τη λειτουργία που γνωρίζουμε και οποιαδήποτε αλλαγή της απαιτεί μελέτη από ειδικούς επιστήμονες (συγκοινωνιολόγους), η οποία θα προβλέπει χώρους προσωρινής στάσης, χώρους στάθμευσης, ώρες τροφοδοσίας καταστημάτων, απρόσκοπτη διέλευση ειδικών οχημάτων (ασθενοφόρων, πυροσβεστικής) και φυσικά όρους ασφάλειας των χρησιμοποιούντων την οδό, πράγματα που δυστυχώς δεν προβλέπει η απόφασης της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου. 

Η πλήρης απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης μοιραίως δημιουργεί και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα, όπως μποτιλιαρίσματα και μη σωστή και απρόσκοπτη κυκλοφοριακή ροή.

Δεν καταλαβαίνουμε τι νόημα έχει η απαγόρευση στάσης στις εσοχές της Κλ. Οικονόμου, που έχουν αφεθεί για αυτό ακριβώς το λόγο. Δεν καταλαβαίνουμε τι νόημα έχει η απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης στην οδό Μητροπόλεως από το ύψος της οδού Παναγιωτοπούλων μέχρι την οδό Μελετοπούλων, όταν κανένα κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος δεν αιτείται πρόσθετου χώρου ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων, όπως έχει διαμορφωθεί η σχετική λωρίδα σήμερα. 

Όσον αφορά στο τμήμα της οδού από το ύψος της οδού Ρωμανιώλη έως την οδό Π. Χαραλάμπους θεωρούμε ότι ο περιορισμός της λωρίδας κυκλοφορίας είναι αναγκαίος μόνο στα τμήματα πρόσοψης των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση σήμερα, γενικά δεν υπάρχει πρόβλεψη και πρόνοια για την ακώλυτη διέλευση οχημάτων άμεσης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστικά οχήματα) και διέλευσης/στάσης/στάθμευσης οχημάτων μονίμων κατοίκων όπως προβλέπεται στο Άρθρο 65 του Ν.4688/24-5-2020.

Φυσικά και δεν είμαστε αντίθετοι στην προσωρινή παραχώρηση τμήματος της οδού στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, στην πρόσοψη των καταστημάτων τους, για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων.

Η τοποθέτηση των κολωνακίων, που δημιουργούν και αισθητικό πρόβλημα στην πόλη, ουδόλως προστατεύουν τους καθήμενους στα τραπεζοκαθίσματα των καταστημάτων, όπως προαναφέραμε, ούτε φυσικά την ευθύνη της προστασίας τους είναι δυνατόν να φέρουν οι καταστηματάρχες, όπως ισχυρίζεται η Δημοτική αρχή.

Ως Σύλλογος Μηχανικών δεν είμαστε αντίθετοι στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις (όπως έχουμε γνωστοποιήσει στις Δημοτικές αρχές και άλλες φορές), οι οποίες θα έχουν ως αποτέλεσμα την εύρυθμη λειτουργία της πόλης, πλην όμως γι’ αυτό απαιτούνται κατάλληλες μελέτες από ειδικούς επιστήμονες».

Σωτήρης Ταξιαρχόπουλος

Πρόεδρος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου