Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Ο εκπαιδευτικός τα τελευταία χρόνια έρχεται αντιμέτωπος με μια πρωτόγνωρη ανασφάλεια, μια πρωτοφανή επίθεση, η οποία έχει αντίκτυπο στην ψυχολογία του και αφαιρεί από τη διάθεσή του για δημιουργία και προσφορά μέσα στην τάξη.
Μπροστά στην αγάπη του για τους μαθητές του, ο κάθε εκπαιδευτικός αγνοεί τις δυσκολίες, προσαρμόζεται σε κάθε συνθήκη, αυτοεπιμορφώνεται και διαχειρίζεται νέες καταστάσεις με επιδεξιότητα. Καθημερινά ο καθένας από εμάς αξιολογείται από τους μαθητές, τους γονείς, την κοινωνία της πόλης. Κανείς μας δεν φοβάται την αξιολόγηση, ούτε και την αρνείται.
Το θέμα της αξιολόγησης, έχει τεθεί χρόνια τώρα, ποτέ όμως δεν κάθησαν στο ίδιο τραπέζι οι υπεύθυνοι του Υπουργείου με δασκάλους και νηπιαγωγούς για να συνδιαμορφώσουν ένα πλαίσιο και να θέσουν παραμέτρους που θα στοχεύουν σε εσωτερική και μόνο χρήση από τον κάθε Σύλλογο Διδασκόντων.
Ο κίνδυνος που έρχεται ντυμένος με τον όρο «εξωτερική αξιολόγηση», είναι προ των πυλών. Ο Διευθυντής του σχολείου θα βρεθεί μπροστά σε ένα ακόμη γραφειοκρατικό όγκο, θα πρέπει να ανταποκριθεί σε δυσάρεστη διαδικασία που δημιουργεί κατηγορίες σχολείων, σχολεία αρίστων, σχολεία που θα κλείσουν, σχολεία που εύκολα μπορεί να γίνουν ο «τομέας» του οποιουδήποτε δημοτικού άρχοντα.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιάλειας, ομόφωνα συντάσσεται με την απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για κήρυξη απεργίας αποχής από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020 (ΦΕΚ 12 Ιουνίου 2020) καθώς και από την Υπουργική Απόφαση «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο».
Συγκεκριμένα καλούμε:
· Τους συναδέλφους διευθυντές, τις διευθύντριες, προϊσταμένους και προϊστάμενες, πριν την έναρξη της ειδικής συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή και ότι δεν συμμετέχουν σε καμία αξιολογική διαδικασία.
· Τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς να δηλώσουν, πριν την έναρξη της διαδικασίας της ειδικής συνεδρίασης, ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή. Έτσι διαπιστώνεται η αδυναμία πραγματοποίησης της Ειδικής Συνεδρίασης ελλείψει απαρτίας λόγω συμμετοχής της πλειοψηφίας ή του συνόλου των εκπαιδευτικών στην νομίμως κηρυγμένη απεργία αποχή της ΔΟΕ από κάθε αξιολογική διαδικασία .
· Η δήλωση αυτή, όλων των παραπάνω θα γίνεται σε ειδικό έντυπο που θα καταθέτουν συλλογικά οι συνάδελφοι (σας αποστέλλεται συνημμένα), για να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή. Η παραπάνω δήλωση θωρακίζει τους συναδέλφους με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη ενέργεια και αρκεί να καταχωρείται στο πρωτόκολλο του σχολείου.
· Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών επικοινωνούν με τους Συλλόγους Διδασκόντων, οι οποίοι ενημερώνουν για τη συμμετοχή τους στην απεργία - αποχή.
· Όποιος συνάδελφος διαπιστώνει οποιαδήποτε μορφής παρατυπία ή αυθαιρεσία επικοινωνεί αμέσως με κάποιο μέλος του Δ.Σ. για να γίνει άμεσα παρέμβαση.
· Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Με βάση την εμπειρία της απεργίας-αποχής στο υπόλοιπο Δημόσιο, δεν προκύπτει, με τα υπάρχοντα δεδομένα, οικονομική επίπτωση για τους συμμετέχοντες.
· Με βάση το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων για να υπάρχει απαρτία στο όργανο, πρέπει οι παρόντες να είναι περισσότεροι από τους απόντες. Οι συνάδελφοι που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή θεωρούνται απόντες, με αποτέλεσμα στην έναρξη της συνεδρίασης να τίθεται θέμα απαρτίας του Συλλόγου Διδασκόντων. Εάν δεν υπάρχει απαρτία (συμμετέχουν, δηλαδή, οι περισσότεροι συνάδελφοι στην απεργία-αποχή), η συνεδρίαση δεν πραγματοποιείται και δεν συντάσσεται σχετικό πρακτικό στο Βιβλίο πρακτικών του Συλλόγου Διδασκόντων. Αν ο Διευθυντής επιμείνει στην καταγραφή πρακτικού στο βιβλίο πρακτικών, παρά την έλλειψη απαρτίας, τότε οι συνάδελφοι υποβάλλουν εκ νέου τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία- αποχή, ζητούν την καταχώρηση της και αποχωρούν από την διαδικασία. Εάν υπάρχει απαρτία, οι συμμετέχοντες στην απεργία-αποχή απαιτούν να καταχωρηθεί το περιεχόμενο της δήλωσης, ως άποψή τους, στο βιβλίο πρακτικών, ώστε να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή και να μην υποχρεωθούν στη συμμετοχή τους στην αξιολογική διαδικασία.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
μόνο δυναμικά και συντεταγμένα μπορούμε να πετύχουμε. Η μαζική διαφωνία μας ήταν αυτή που έκανε το Υπουργείο να υποχωρήσει από την ιδέα για κάμερες μέσα στην τάξη. Η συντριπτική αποχή μας από την ηλεκτρονική διαδικασία Εκλογών για τα Αιρετά μέλη των Συμβουλίων, έδωσε φωνή και δύναμη στον κλάδο.
Δεν είναι άρνηση υπηρεσίας, είναι άρνηση υποταγής και αγώνας για την αξιοπρέπειά μας. Είναι άρνηση να οδηγήσουμε το δημόσιο σχολείο σε μία διαβάθμιση που η κοινωνία δεν την χρειάζεται.
Είναι αγώνας για να νιώθουμε ασφαλείς και ίσοι ,απέναντι σε γονείς και μαθητές. Αγώνας για να απολαμβάνουμε τη διδασκαλία ,όσο δύσκολη κι αν είναι η σχολική καθημερινότητα ,αρκεί να μην την δυναμιτίζει η λαιμητόμος της κατηγοριοποίησης –διάκρισης και συρρίκνωσης του δημόσιου σχολείου. Ας εξετάσουμε τις ρίζες των προβλημάτων μας καθώς κι αυτό που είναι πραγματικά αναγκαίο να διαχειριστούμε.
Καμία ρητορική φιοριτούρα περί «υψηλότερων στάνταρ» και «αυστηρότερων» διαδικασιών αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, δεν μπορεί ν’ αντισταθμίσει τα κτηριακά προβλήματα των σχολείων, την αδιοριστία των συναδέλφων αναπληρωτών που καλούνται να κάνουν αξιολόγηση σε σχολεία που δεν
θα ξαναδούν, τις ολοένα αυξανόμενες αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών ,την επιτακτική ανάγκη στελέχωσης των σχολικών μονάδων με Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς και το εργασιακό άγχος που δημιουργείται στους εκπαιδευτικούς από τις συνεχείς ανακοινώσεις του Υπουργείου, κάθε φορά με μια νέα επινόηση –καταστρατήγηση των δικαιωμάτων του κλάδου.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου