ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2021

Περί Νηπιαγωγείου ο λόγος...

Πριν λίγο καιρό ήρθε στο φως το «Σχέδιο Στρατηγικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων», όπου αποτυπώνεται η πρόθεση της Πρυτανείας να προχωρήσει στην ένταξη του Τμήματος Φροντίδας και Αγωγής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία στη Σχολή Επιστημών Αγωγής. Είναι ξεκάθαρο ότι η Πρυτανεία του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων φαίνεται να αγνοεί την όλη ιστορική διαδρομή του ζητήματος καθώς και τα δεδομένα που δημιούργησε, για το σύνολο της εκπαίδευσης και της κοινωνίας στο πλαίσιο της υπεράσπισης του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, η θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης (για τα παιδιά 4-6 ετών) έπειτα από τον αγώνα της Δ.Ο.Ε. και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

 

Από την άλλη πλευρά, την ποιοτική αναμόρφωση του χρόνου διαμονής των παιδιών στους παιδικούς σταθμούς περιλαμβάνεται στον σχεδιασμό του Υπουργείου Εργασίας, σε πιλοτική εφαρμογή από το Σεπτέμβριο του 2021. «Προτείνεται να ενοποιηθούν οι δομές παροχής προσχολικής αγωγής σε έναν οργανωτικό φορέα, ο οποίος θα έχει την ευθύνη της λειτουργίας και της αξιολόγησης τόσο των παιδικών σταθμών της χώρας, όσο και των νηπιαγωγείων».

 

Τα ερωτήματα έρχονται σαν βροχή στο μυαλό μου και δεν μπορώ παρά να τα καταθέσω;

 

- Μπορεί να υπάρξει υποχρεωτική εκπαίδευση στα παιδιά τριών χρόνων;

 

- Είναι τώρα ο καιρός για καινοτομίες και μεγάλες αλλαγές τη στιγμή που κυριαρχεί η ανασφάλεια και απομάκρυνση από τα σχολεία μας;

 

- Έχει τη δυνατότητα το Υπουργείο Εργασίας να διευρύνει το φάσμα των δραστηριοτήτων του και στο Υπουργείο Παιδείας;

 

- Έχει καμία σχέση η προσχολική αγωγή που με αγώνες χρόνων κατακτήθηκε, με την σημαντική, αλλά διαφορετικής στόχευσης, δουλειά των παιδικών σταθμών;

 

- Ποιος είναι ο ενιαίος φορέας που θα συγχωνεύσει παιδικούς σταθμούς και Νηπιαγωγεία;

 

- Ποιος τον ζήτησε αυτό τον φορέα;

 

Οι Νηπιαγωγοί, όπως όλη η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, έχουν μπει στο στόχαστρο της κυρίας Υπουργού για λόγους που θα ήταν καλό να μας εξηγήσει…

 

Αξιολόγηση με όρους τιμωρίας και κατηγοριοποίησης, απειλές για αποκλεισμό από θέσεις στελεχών Εκπαίδευσης σε όσους τολμήσουν να ψηφίσουν Απεργία-Αποχή, αποδόμηση θεσμών που υπηρέτησαν τον κλάδο για χρόνια, όπως αυτός του Αιρετού, εγγραφές από τον Μάρτιο, αγωνία για την επόμενη επινόηση…

 

Οι Νηπιαγωγοί, γυρίζοντας πίσω στο θέμα που μας απασχολεί, έχουν δώσει αγώνα για την εκπαίδευση των προνηπίων και νηπίων, αναλαμβάνοντας όλους τους ρόλους σε τάξεις των 25 παιδιών με μία Νηπιαγωγό, χωρίς επαρκή χρηματοδότηση, με προβληματικές πολλές φορές κτηριακές εγκαταστάσεις, ψάχνοντας πώς να αυτοεπιμορφωθούν, παρακολουθώντας συνεχώς σεμινάρια και ημερίδες για να γνωρίζουν κάθε εξέλιξη στο χώρο της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

 

Κυρία Υπουργέ, σε όποια προσπάθεια ενοποίησης των Τμημάτων Φροντίδας και Αγωγής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία με της Σχολές Επιστημών Αγωγής, σε όποια προσπάθεια ενοποίησης των Νηπιαγωγείων με τους Παιδικούς Σταθμούς, θα μας βρείτε απέναντι, δυναμικά και συντεταγμένα. Κατακτήσεις χρόνων, επιλογή ζωής που την τιμάμε και την υπηρετούμε με όλη μας την ψυχή, δεν επιτρέπουμε να μας τις πάρετε πίσω.

 

Όχι άλλο χτύπημα.

 

Αν δεν σέβεστε τις/τους Νηπιαγωγούς των παιδιών που διαμορφώνουν με τον μόχθο και το παράδειγμά τους τη γενιά του μέλλοντος, πώς περιμένετε να σας επιστραφεί ο σεβασμός;

 


Σκανδάμη Αθηνά

Νηπιαγωγός Π.Ε. 60

Πρόεδρος Συλλόγου Εκπ/κών Α/θμιας Εκπ/σης Αιγιάλειας

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου