Τον Μάριο Μανιατόπουλο τον γνωρίσαμε μέσα από το Opera Studio του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, τον αγαπήσαμε μέσα από την παραγωγή «Διδώ και Αινείας» και ως Petrillo στο «Η απαγωγή από το Σεράι». Τώρα, τον βρίσκουμε όχι στο Αίγιο απ' όπου κατάγεται αλλά στην Πορτογαλία και συγκεκριμένα στο Καστέλο Μπράνκο όπου σπουδάζει αυτό που αγαπάει ενώ είναι και ένα από τα νέα πρόσωπα της Camerat Bardi Vocal Academy του Teatro Grattacielo με έδρα τη Νέα Υόρκη.
Με τη χώρα της ιβηρικής χερσονήσου, όπου ο Μάριος Μανιατόπουλος βρίσκεται από τον Ιούνιο του 2018, συνδεθήκαμε και εμείς χθες για να μιλήσουμε μαζί του, για να μας πει για τα νέα του βήματα και όχι μόνο.
Εκεί έχει περάσει και όλο το διάστημα της καραντίνας, καθώς ο κορονοϊός τον βρήκε αρχικά στη Λισαβόνα, σε ένα μικρό διαμέρισμα με την μοναδική έξοδο να είναι μία φορά την εβδομάδα και αυτή για τα απαραίτητα ψώνια.
«Ηταν δύσκολα» μας λέει ενώ συμπληρώνει πως τώρα, στο Καστέλο Μπράνκο, «μια μικρότερη πόλη, σαν το Αίγιο, περνάει ο καιρός πιο άνετα γιατί η πρόσβαση στην φύση είναι πολύ εύκολη».
Αυτό που οδήγησε τον Μάριο Μανιατόπουλο στην Πορτογαλία ήταν η θέλησή του να κάνει το επόμενο βήμα πάνω στην όπερα και το λυρικό τραγούδι.
«Μετά το Opera Studio, ήθελα να προχωρήσω παραπέρα και προέκυψε, τελείως τυχαία, αυτό να γίνει στην Πορτογαλία. Εκανα ένα χρόνο ιδιαίτερα μαθήματα τραγουδιού, έδωσα κάποιες συναυλίες και συμμετείχα και σε κάποιες παραστάσεις και τον Ιούλιο του 2019, έδωσα εξετάσεις και πέρασα στο Τμήμα Τραγουδιού στο Πανεπιστήμιο του Καστέλο Μπράνκο» μας λέει.
Μία από τις δυσκολίες βέβαια που αντιμετώπισε ήταν αυτή της γλώσσας, καθώς όλα τα μαθήματα γίνονται στα πορτογαλικά. «Μιλούσα μόνο Αγγλικά, αλλά τον πρώτο χρόνο ταυτόχρονα με όλα τα άλλα έκανα και μαθήματα Πορτογαλλικών» σημειώνει ενώ θυμάται τους πρώτους μήνες του καλοκαιριού του 2018, στο Πόρτο όπου εργαζόταν στο κέντρο της πόλης, ξεναγώντας τους τουρίστες με τουκ-τουκ. «Έκανα μία μίνι ξενάγηση στο κέντρο του Πόρτο στα Αγλικά. Ηταν δύο ιδιαίτεροι αλλά ωραίοι μήνες» θυμάται.
Η δεύτερη καραντίνα έρχεται και βρίσκει τον Μάριο Μανιατόπουλο να κάνει πλέον διαδικτυακά μαθήματα, ενώ η Πάτρα φαίνεται να τον συντροφεύει και εκεί, καθώς ο ρόλος του σε μία από τις πρώτες παραστάσεις τον Ιούλιο του 2019 ήταν αυτός του πρώτου ναύτη, ο ρόλος που είχε υποδυθεί και στην όπερα «Διδώ και Αινείας» στο Opera Studio. Ο ίδιος μάλιστα δηλώνει τυχερός, καθώς πριν κλείσουν τα πάντα, είχε την ευκαιρία να ανέβει τον περασμένο Οκτώβριο στην σκηνή έχοντας κοινό από κάτω!
Η Πάτρα φαίνεται να τον συντροφεύει και σήμερα καθώς γενικός και καλλιτεχνικός διευθυντής του Teatro Grattacielo και καλλιτεχνικός διευθυντής της Camerat Bardi Vocal Academy - της οποίας πρόσφατα έγινε μέλος ο Μάριος Μανιατόπουλος - είναι ο Στέφανος Κορωναίος, με καταγωγή από την Τερψιθέα Πατρών. «Είναι ένας ζεστός άνθρωπος και έχει θέληση να βοηθήσει» μας λέει ο Μάριος και συνεχίζει: «Είχαμε μια επικοινωνία και κάποια στιγμή είχα δει μία δημοσίευση στο facebook ότι ανέβαζαν στην Κρήτη την όπερα "Ιδομενέας" του Μότσαρτ. Μιλήσαμε και μου είπε ότι ελπίζει την επόμενη φορά να κάνουμε κάτι μαζί. Οταν μιλήσαμε κάποια στιγμή αργότερα, μου ζήτησε να στείλω ένα δείγμα της δουλειάς μου ώστε να με ακούσει και ο μαέστρος. Το έκανα και τον περασμένο Φεβρουάριο επικοινώνησε μαζί μου για να μου πει ότι είμαι στην Camerata Bardi Vocal Academy, ένα πρόγραμμα για νέους καλλιτέχνες».
Και κάπως έτσι ξεκίνησε η προετοιμασία της όπερας «Ιδομενέας» που πρόκειται να παρουσιαστεί στην Κρήτη στα τέλη Ιουλίου σε σκηνοθεσία Στέφανου Κορωναίου, μαέστρο τον Μύρωνα Μιχαηλίδη και βοηθό μαέστρου τον Παύλο Κόρδη.
Ο Μάριος Μανιατόπουλος είναι ένας από τους πέντε - έξι Έλληνες που συμμετέχουν στα τρία καστ της όπερας, όπου βρίσκουμε συμμετέχοντες από την Κορέα, το Ισραήλ, την Αμερική, την Κίνα, την Ισπανία, τη Γερμανία και άλλες χώρες. Ο ίδιος θα ερμηνεύσει τον Αρμπάτσε, το δεξί χέρι του Ιδομενέα. «Είναι ένας πιο μικρός ρόλος αλλά έχει μεγάλες δυσκολίες. Οι άριες απαιτούν αρκετή ενέργεια και σίγουρα τεχνική» μας λέει.
Όταν τον ρωτάμε γιατί αποφάσισε να φύγει στο εξωτερικό, οι λόγοι είναι πολλοί. Πρώτα είναι το ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει μία Ακαδημία που να ειδικεύεται στο λυρικό τραγούδι με πτυχίο που να σε εξασφαλίζει και στο εξωτερικό.
«Στην Πορτογαλία είδα ότι αν και υπάρχουν αρκετά θέματα και προβλήματα, η μουσική εκπαίδευση είναι πιο "μέσα" στην κοινωνία. Επίσης ήθελα να ζήσω και στο εξωτερικό γιατί είναι κάτι που σου δίνει γνώσεις και σου "ανοίγει" το μυαλό» λέει χαρακτηριστικά ο Μάριος Μανιατόπουλος.
Πάντως αυτό που σημειώνει και εύχεται ο ίδιος όσον αφορά στη μουσική, είναι στην Ελλάδα να αρχίσουμε να σεβόμαστε περισσότερο την παραδοσιακή μας μουσική. «Δεν χρειάζεται να παίζουμε όλοι Μότσαρτ και Μπετόβεν, ούτε να εξευρωπαϊστούμε, αλλά θα μπορούσαμε να έχουμε περισσότερο σεβασμό για την καλή ελληνική μουσική, την παραδοσιακή, τόσο ως ακροατές όσο και ως μουσικοί».
www.pelop.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου