Ο Δήμος Αιγιαλείας, ανταποκρινόμενος στις απαιτήσεις της νέας ψηφιακής εποχής και παράλληλα ικανοποιώντας τις ανάγκες των δημοτών για γρήγορη ηλεκτρονική εξυπηρέτηση σε σειρά συναλλαγών τους με τις δημοτικές υπηρεσίες, αξιοποιεί ήδη τρία νέα συστήματα που αλλάζουν άρδην τη διαχείριση αρκετών υπηρεσιών, κάνοντας την εξυπηρέτηση γρήγορη και ασφαλή.
Με λίγα «κλικ», η διεκπεραίωση υποθέσεων γίνεται πλέον πανεύκολη για τους δημότες, που ήδη εκφράζουν την ικανοποίησή τους για την επιτυχή και ιδιαίτερα παραγωγική χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών, οι οποίες μάλιστα δημιουργήθηκαν χωρίς καμία δαπάνη δημοτικών πόρων.
Αναλυτικά, τα τρία συστήματα ψηφιακής ανάπτυξης που αξιοποιεί ο Δήμος Αιγιαλείας είναι τα εξής:
1. «ΙΡΙΔΑ»
Το πληροφοριακό σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης εγγράφων και εργασιών «ΙΡΙΔΑ», υιοθετεί για τη λειτουργία των υπηρεσιών του ο Δήμος Αιγιαλείας. Αντικαθιστά την έντυπη εισερχόμενη και εξερχόμενη αλληλογραφία, μέσα από την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών πρωτοκόλλου, ψηφιακής διακίνησης και αρχειοθέτησης, λήψης υπογραφών και διεκπεραίωσης.
Ο Δήμος χωρίς να δαπανήσει δημοτικούς πόρους, περνά στην ψηφιακή εποχή της ηλεκτρονικής διαχείρισης εγγράφων και εργασιών.
Το «ΙΡΙΔΑ», αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου από τα στελέχη του Κέντρου Μηχανογράφησης του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, προσαρμόστηκε στις ανάγκες του Υπουργείου Εσωτερικών και στο πλαίσιο της συνεργασίας των δύο φορέων, παρέχεται δωρεάν σε εποπτευόμενους δημόσιους οργανισμούς.
Πρόκειται για ένα σύγχρονο, ισχυρό, αποτελεσματικό, ασφαλές και διαφανές πληροφοριακό σύστημα για την διαχείριση και διακίνηση των εγγράφων από το οποίο θα προκύψουν σημαντικά οφέλη, όπως:
1. η μείωση στις μετακινήσεις για τη διακίνηση της αλληλογραφίας,
2. εξοικονόμηση χρόνου με παράλληλη αύξηση της παραγωγικότητας,
3. αύξηση της ακεραιότητας και της ασφάλειας των πληροφοριών,
4. καλύτερη παρακολούθηση εκκρεμοτήτων σε όλα τα επίπεδα της υπηρεσιακής ιεραρχίας,
5. μεγάλη εξοικονόμηση χαρτιού και μελανιών,
6. αποτύπωση, καταγραφή και διόρθωση βασικών διοικητικών λειτουργιών του Δήμου.
2. «Sense.City» εφαρμογή για κινητά και υπολογιστές
Στην άμεση ενημέρωση, καταγραφή και αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας των πολιτών, στοχεύει η νέα εφαρμογή μέσω κινητού, που ήδη δέχεται καθημερινά αρκετά αιτήματα. Οι δημότες μπορούν να αναφέρουν προβλήματα από το κινητό τους τηλέφωνο, με τις εφαρμογές που είναι διαθέσιμες αλλά και από τον προσωπικό τους υπολογιστή μέσω του Sense.City website.
Η εφαρμογή αναπτύχθηκε από καθηγητές και φοιτητές του Πανεπιστημίου Πατρών και είναι πολύ απλή στη χρήση. Το Sense.city επιτρέπει σε όσους το “κατεβάσουν” από την έξυπνη συσκευή τηλεφώνου τους (smart phone) να επισημαίνουν όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη γειτονιά τους ή οπουδήποτε στον δήμο. Οι αρμόδιοι παραλαμβάνουν από την ειδική πλατφόρμα όλα τα παράπονα και τις επισημάνσεις και στη συνέχεια θα τα διανέμουν στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου προκειμένου να δρομολογηθεί η αντιμετώπισή τους.
Π.χ. Για ζήτημα που αφορά στον δημοτικό ηλεκτροφωτισμό: Επιλέγουμε την κατηγορία του προβλήματος, π.χ. καμένη λάμπα, πατάμε «επόμενο» ή γράφουμε το σχόλιό μας ή τραβάμε φωτογραφία, η οποία αυτόματα κοινοποιείται στην αντίστοιχη υπηρεσία απλά και γρήγορα.
3. «Πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Εξυπηρέτησης Δημοτών και Επιχειρήσεων του Δήμου Αιγιαλείας»
Στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού των Υπηρεσιών του, ο Δήμος Αιγιαλείας εγκαινίασε πρόσφατα την πλατφόρμα ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης Δημοτών και Επιχειρήσεων https://aigialeia.digitalcert.gr/
Με χρήση των κωδικών taxisnet και με λίγα μόλις «κλικ» οι ενδιαφερόμενοι έχουν την δυνατότητα να εξυπηρετηθούν για 47 ψηφιακές υπηρεσίες από διάφορες Διευθύνσεις του Δήμου και να ενημερωθούν με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω της ψηφιακής τους θυρίδας όταν το αίτημα τους επεξεργαστεί και ολοκληρωθεί από την αρμόδια Διεύθυνση του Δήμου.
Συνοπτικά, τα βήματα που προβλέπει η νέα ηλεκτρονική διαδικασία, είναι τα εξής:
· Είσοδος στο https://aigialeia.digitalcert.gr
· Χρήση των προσωπικών κωδικών του ενδιαφερόμενου στο taxisnet
(Σημαντική σημείωση: Ο Δήμος Αιγιαλείας δεν αποκτά ούτε πρόκειται να αποκτήσει πρόσβαση στους προσωπικούς κωδικούς του ενδιαφερόμενου στο taxisnet. Η χρήση τους πραγματοποιείται αποκλειστικά και μόνο για την ταυτοποίησή του, η οποία και εκτελείται μέσω διεπαφής που παρέχει η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων).
Στόχος της Δημοτικής Αρχής είναι η σταδιακή ενσωμάτωση στην πλατφόρμα όλων των υπηρεσιών για τις οποίες μπορεί να εξυπηρετηθεί ηλεκτρονικά ένας Δημότης ή μια Επιχείρηση, κάνοντας πιο εύκολη την καθημερινότητα τους και μειώνοντας δραστικά την γραφειοκρατία αλλά και την ταλαιπωρία μπροστά στα γκισέ, ιδιαίτερα σε μια περίοδο σαν την σημερινή, της πανδημίας του Covid-19.
Τα έγγραφα που μπορεί ο κάθε δημότης να ζητήσει και να λάβει ηλεκτρονικά, χωρίς επίσκεψη σε δημοτική υπηρεσία, είναι τα εξής:
1. Αίτηση χορήγησης αντιγράφου άδειας λειτουργίας καταστημάτων λόγω απώλειας
2. Αίτηση για νέα παροχή ρεύματος
3. Αίτηση επανασύνδεσης ηλεκτρικού ρεύματος
4. Αίτηση εποχικής χρέωσης (βάσει Ν. 429/76, άρθρο 5, παρ. 2)
5. Αίτηση τροποποίησης συντελεστή χρέωσης (Επαγγελματικός – Οικιακός)
6. Άνοιγμα οικογενειακής μερίδας άγαμης μητέρας
7. Άνοιγμα οικογενειακής μερίδας μετά από απόκτηση τέκνου εντός συμφώνου συμβίωσης
8. Αντίγραφο ληξιαρχικής πράξης γάμου
9. Αντίγραφο ληξιαρχικής πράξης γέννησης
10. Αντίγραφο ληξιαρχικής πράξης θανάτου
11. Αντίγραφο ληξιαρχικής πράξης συμφώνου συμβίωσης
12. Αρχική εγγραφή στο Δημοτολόγιο όσων αποκτούν την ελληνική ιθαγένεια
13. Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας
14. Δήλωση διεύθυνσης κατοικίας για εκλογικούς καταλόγους
15. Δήλωση μη ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου
16. Διόρθωση κύριου ονόματος
17. Διόρθωση τόπου γέννησης
18. Εγγραφή τέκνων στο Δήμο Αιγιαλείας λόγω αναγνώρισης
19. Καταχώρηση λύσης γάμου ή συμφώνου συμβίωσης
20. Μεταδημότευση άγαμου ενήλικα στα Δημοτολόγια του Δήμου Αιγιαλείας
21. Μεταδημότευση διαζευγμένων ή εν χηρεία συζύγων σε δήμο ή κοινότητα εκτός του τόπου καταγωγής τους
22. Μεταδημότευση συζύγων και τέκνων όταν όλα τα μέλη της οικογένειας είναι γραμμένα στον ίδιο Δήμο
23. Μεταδημότευση συζύγων όταν ο ένας είναι δημότης του Δήμου Αιγιαλείας
24. Πιστοποιητικό γέννησης
25. Πιστοποιητικό διπλοεγγεγραμμένου
26. Πιστοποιητικό εγγραφής στα Μητρώα Αρρένων
27. Πιστοποιητικό εγγυτέρων συγγενών
28. Πιστοποιητικό εντοπιότητας
29. Πιστοποιητικό ιθαγένειας
30. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης
31. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης για μειωμένη θητεία
32. Προσθήκη κύριου ονόματος
33. Χορήγηση βεβαίωσης δημοτικής ενημερότητας
34. Χορήγηση κατάστασης ανεξόφλητων οφειλών
35. Χορήγηση βεβαίωσης διατηρητέου
36. Παροχή πληροφοριών για το πολεοδομικό καθεστώς ή/και χορήγηση αντιγράφων πινακίδων, εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, τεχνικών εκθέσεων και όρων δόμησης
37. Θεώρηση όρων δόμησης
38. Θεώρηση οικοδομικών και ρυμοτομικών γραμμών και όρων δόμησης
39. Βεβαίωση υψομέτρου
40. Χορήγηση όρων δόμησης
41. Χορήγηση βεβαίωσης πλάτους οδού, πρασιάς, στοάς
42. Σύνταξη διαγράμματος εφαρμογής
43. Βεβαίωση ρυμοτομούμενης ιδιοκτησίας
44. Χορήγηση βεβαίωσης απόστασης οίκου ανοχής που πρόκειται να λειτουργήσει
45. Χορήγηση βεβαίωσης χρήσης γης
46. Εύρεση οικοδομικών αδειών χωρίς στοιχεία για το Δήμο Αιγιάλειας
47. Αίτηση στελεχών και φακέλων οικοδομικών αδειών για το Δήμο Αιγιάλειας
“Ο Δήμος Αιγιαλείας δεν μένει απλός παρατηρητής των τεχνολογικών εξελίξεων. Μετά από διαρκή ενημέρωση και πάντα με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη, εφαρμόζουμε όλα τα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, ελαχιστοποιώντας τον χρόνο ικανοποίησης αιτημάτων και μειώνοντας δραματικά τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις του παρελθόντος. Κοιτάζουμε πάντοτε μπροστά» σημειώνει σε δηλώσεις του ο Δήμαρχος Αιγιαλείας κ. Δημήτρης Καλογερόπουλος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου