ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2020

O Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας για την αναστολή δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων

Από τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου και για δύο εβδομάδες αναστέλλεται η δια ζώσης λειτουργία των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών σχολείων όλης της χώρας.

 

 

Η τηλεκπαίδευση θα ξεκινήσει την Τετάρτη, μετά τη σχολική αργία της 17ης Νοεμβρίου. Θα είναι υποχρεωτική, η κάθε διδακτική ώρα θα έχει διάρκεια 30’ και θα πραγματοποιείται από τις 2:10 έως τις 5:20μ.μ. για τα δημοτικά, και από τις 2:10 έως τις 4:20μ.μ. για τα νηπιαγωγεία, συμπεριλαμβανομένων σύντομων διαλειμμάτων.

 

Όλα αυτά έρχονται να ανατρέψουν την καθημερινότητα των μαθητών και των οικογενειών τους καθώς και των εκπαιδευτικών οι οποίοι καλούνται για άλλη μια φορά να βρουν λύσεις, να κρατήσουν την επαφή και τη σχέση με τους μαθητές τους και να μεταδώσουν τη γνώση μέσω της οθόνης. Για άλλη μια φορά, από τις αρχές της σχολικής χρονιάς, ο δάσκαλος δείχνει την ανάγκη του να είναι στο σχολείο ανάμεσα στους μαθητές του, προσπαθώντας να καλύψει τα «κενά» της προηγούμενης καραντίνας, φορώντας την άκομψη αλλά απαραίτητη μάσκα στο πρόσωπό του.

 

Οι γονείς εμπιστεύονται τα παιδιά τους στον εκπαιδευτικό, οι μαθητές συμμορφώνονται με τη σειρά τους με τη χρήση μάσκας ακόμη και στο Νηπιαγωγείο με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Αυτή η δύσκολη και εντελώς νέα πραγματικότητα έγινε η καθημερινότητα όλων μας, υπό την απειλή του φονικού ιού. Καθημερινότητα την οποία συνηθίσαμε όλοι μας αφού το μυστικό του σχολείου είναι η κοινωνικοποίηση, η αλληλεπίδραση και η ψυχική υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών.

 

Από τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου τα σχολεία μας θ’ αδειάσουν από παιδιά, χωρίς να έχουμε κρούσματα στις σχολικές μονάδες, από το φόβο της διασποράς ενός αόρατου εχθρού. Η τηλεκπαίδευση που ξεκινάει φαίνεται ακόμη πιο δύσκολη για όλους. Οι δάσκαλοι θέλουν να είναι ανάμεσα στα παιδιά, καθώς τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία. Η τηλεκπαίδευση ως τρόπος μάθησης δεν είναι προσβάσιμη σε όλους τους μαθητές. Υπάρχουν πολλές οικογένειες που δεν έχουν τη δυνατότητα σύνδεσης ή έστω κι αν έχουν internet δεν διαθέτουν εξοπλισμό για να συνδεθούν τα παιδιά τους. Κανείς δεν ρώτησε τι θα γίνει στις οικογένειες που υπάρχουν δύο ή τρία παιδιά και μόνο ένα tablet ή laptop, όπου υπάρχει κι αυτό. Κανείς δεν ξέρει τι ν’ απαντήσει στους γονείς που δουλεύουν και δεν μπορούν ν’ αναλάβουν τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης.

 

Το Νηπιαγωγείο για άλλη μια φορά «εξαφανίζεται» ως βαθμίδα για το Υπουργείο, αφού το ωράριο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας συμπίπτει μ’ αυτό του Δημοτικού σχολείου.

 

Το ΥΠΑΙΘ άφησε στην τύχη τους τα σχολεία, τους Διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς χωρίς επιμορφώσεις για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση όπως είχε προαναγγείλει στο τέλος του πρώτου εγκλεισμού. Χωρίς tablet για τις οικογένειες που αδυνατούν, tablet των οποίων την αποστολή είχε προαναγγείλει τον Μάρτιο του 2020. To ΥΠΑΙΘ επιδίδεται σε επικοινωνιακές τακτικές και ψεύδεται όσο αφορά στην αποστολή εξοπλισμού στα σχολεία. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο δείχνει να μην μπορεί να «σηκώσει» το φορτίο της τηλεκπαίδευσης, αλλά κανείς δεν φαίνεται ότι πρόκειται ν’ αναλάβει καμία ευθύνη γι ‘αυτό.

 

Οι μαθητές που φοιτούν στα Τμήματα ένταξης καθώς και αυτοί που υποστηρίζονται από παράλληλη στήριξη θα στερηθούν την δια ζώσης διδασκαλία και είναι βέβαιο ότι η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση δεν προσφέρεται γι’ αυτούς.

 

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιάλειας καλεί την κυρία Υπουργό:

 

· Να μεριμνήσει για την αποστολή tablet στις σχολικές μονάδες έτσι ώστε να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες των μαθητών μας.

 

· Να φροντίσει για την εκ νέου επιμόρφωση των εκπαιδευτικών όσον αφορά στην τηλεκπαίδευση.

 

· Να διατυπώσει οδηγίες για τους εκπαιδευτικούς για εναλλακτική μορφή επικοινωνίας με τους μαθητές τους στις περιπτώσεις που αδυνατούν να συνδεθούν.

 

· Να αποστείλει οδηγίες και κατευθύνσεις για τους συναδέλφους των Τμημάτων Ένταξης και της Παράλληλης στήριξης.

 

· Να φροντίσει να αναβαθμιστεί το ΠΣΔ ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει μαθητές και εκπαιδευτικούς.

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου