Ξαφνικά και ως συνήθως από τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας, οι Νηπιαγωγοί ενημερώθηκαν για την αλλαγή της ώρας αποχώρησης των μαθητών τους με Υπουργική απόφαση και χωρίς κανέναν προηγούμενο διάλογο.
Οι συζητήσεις ολόκληρο το Σαββατοκύριακο έδωσαν και πήραν με το διαδίκτυο να «παίρνει φωτιά», από δηλώσεις και αντιπαραθέσεις που δημιουργούν στην κοινωνία την εικόνα ότι οι Νηπιαγωγοί αντιδρούν για ένα δεκάλεπτο και δεν θέλουν να δουλέψουν ή δεν βλέπουν την ώρα να φύγουν από το σχολείο.
Η αλήθεια αξίζει να καταγραφεί και είναι ότι οι Νηπιαγωγοί δεν λογαριάζουν ωράριο, νιώθουν τα παιδιά σαν δικά τους παιδιά, έχουν τόσους ρόλους μέσα στην καθημερινότητα του σχολείου και είναι πάντα με το χαμόγελο και την καλή διάθεση σε μια σχέση αγάπης και δύναμης με τους μαθητές μας. Αυτή η σχέση, σχέση ζεστή, ανθρώπινη, σχέση ζωής, σχέση αναζωογόνησης για εμάς τους/τις Νηπιαγωγούς δεν χωράει σε δεκάλεπτο και ωράρια.
Οι Νηπιαγωγοί, θέλουμε από το Υπουργείο να μας υπολογίζει, να ασχολείται ουσιαστικά, με τo σπουδαίο αυτό πρώτο σκαλί της δημόσιας υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Ζητάμε να μας λογαριάζει το Υπουργείο, να μην μας «πετάει» τη μια δυσκολία πάνω στην άλλη, αγνοώντας επιδεικτικά το πρόβλημα που δημιουργείται στα συστεγαζόμενα σχολεία με την αποχώρηση των μαθητών Δημοτικού και Νηπιαγωγείου μέσα σε ένα πεντάλεπτο, από 1:10 έως 13:15, κατάσταση που δημιουργεί το αδιαχώρητο με εικόνες συνωστισμού που δεν επιτρέπονται σε καιρό πανδημίας.
Πολλά από τα σχολεία μας με μεταφερόμενους μαθητές αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα με την ταυτόχρονη σχεδόν αποχώρηση τόσων δρομολογίων, με τους μεταφορείς να προσπαθούν να προλάβουν και τους Διευθυντές και Προϊστάμενους των σχολικών μονάδων να έχουν να διαχειριστούν άλλη μία δύσκολη συνθήκη.
Στη συνάντηση που είχε η ΔΟΕ με την Υφυπουργό Παιδείας τους ανακοίνωσε ότι η αύξηση του δεκάλεπτου στα νηπιαγωγεία θα ισχύσει, όχι για πάντα, αλλά μόνο για την περίοδο της πανδημίας! Ευχόμαστε το σκεπτικό του Υπουργείου να μπορέσει κάποτε να αναλυθεί ώστε να γίνει κατανοητό το δεκάλεπτο αυτό. Οι νηπιαγωγοί δεν φοβόμαστε κανένα δεκάλεπτο, θέλουμε συζήτηση, εξήγηση και σεβασμό στο έργο μας.
Οι πραγματικές ανάγκες των Νηπιαγωγείων είναι οι κτηριακές υποδομές που είναι προβληματικές στις περισσότερες περιοχές της χώρας, οι επιχορηγήσεις που έχουν χρόνια να αυξηθούν, οι οργανικές θέσεις συναδέλφων που δεν διορίζονται ως μόνιμοι, το προσωπικό καθαριότητας που δεν είναι επαρκές… Αυτά και πολλά ακόμα, μακριά και πέρα από μερικά λεπτά της ώρας…
Σκανδάμη Αθηνά
Νηπιαγωγός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου