Τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2022 ανοίγουν τα σχολεία.
Τα σχολεία που έκλεισαν πέρυσι με ελάχιστα κρούσματα επιβάλλοντας το μάθημα μέσω της άνισης και χωρίς προετοιμασία τηλεκπαίδευσης, αυτή τη φορά ανοίγουν με τα κρούσματα να έχουν σπάσει το φράγμα των 50.000 καταγραφών καθημερινά.
Το Υπουργείο χωρίς σχεδιασμό και με προχειρότητα, αναθέτει για άλλη μια φορά στους εκπαιδευτικούς την ευθύνη 20 και πλέον μαθητών από διαφορετικά περιβάλλοντα, οι οποίοι θεωρούνται ασφαλείς μέσα σε σχολικές αίθουσες λίγων τετραγωνικών μέτρων.
Ο εκπαιδευτικός δεν έχει ως ιερό έργο μόνο τη μετάδοση γνώσης, αλλά και την πνευματική καλλιέργεια των μαθητών, την εξάλειψη ανισοτήτων, την ψυχολογική στήριξη γονέων και μαθητών, την εκπόνηση σχεδίων δράσης στα πλαίσια της αξιολόγησης, την παρακολούθηση διαδικτυακών σεμιναρίων για τα εργαστήρια δεξιοτήτων και την εισαγωγή καινοτομιών στην εκπαίδευση, όπου στην ερώτηση: Ποιο το όφελος για το μαθητή; κανένα στέλεχος εκπαίδευσης του ΙΕΠ δεν απαντά, την επιμόρφωση και το διάβασμα για τις εξετάσεις στις νέες τεχνολογίες.
Ο εκπαιδευτικός δεν έφερε αντίρρηση ποτέ στους πειραματισμούς του εκάστοτε Υπουργείου, προκειμένου για οι μαθητές να απολαύσουν το κάθε αγαθό, μέσα στη σχολική καθημερινότητα.
Έγινε υπεύθυνος σίτισης, παραλαμβάνει και διανέμει γεύματα, στρώνει κρεβάτια και ταΐζει στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο, χωρίς να λαμβάνει βοήθεια παρά μόνο από τους συναδέλφους.
Συνεργάζεται με συναδέλφους παράλληλης στήριξης και εκπαιδευτικούς Αγγλικής γλώσσας μέσα στην τάξη, διαβάζει και προσπαθεί ν’ ανταποκριθεί σε κάθε πρόκληση.
Βάζει πλάτη όταν τα Τμήματα ένταξης είναι υποστελεχωμένα και διαθέτει χρόνο από την οικογένειά του για να τα καταφέρει.
Ο εκπαιδευτικός από πέρυσι έγινε υπεύθυνος covid κι αφού έτσι κι αλλιώς έχει πάντα τα μάτια του ανοιχτά για να προλάβει οτιδήποτε που αφορά στους μαθητές του, σίγουρα θα μπορέσει να εντοπίσει έγκαιρα τον κορωνοϊό.
Ο εκπαιδευτικός ελέγχει ως εισπράκτορας τα πρωινά τις κάρτες των μαθητών που δείχνουν ότι δηλώθηκε το self test κι εύχεται να είναι αληθινή η καταχώρηση, κατανοώντας, μέσα του, τους αγανακτισμένους γονείς.
Ο εκπαιδευτικός που έχει μέσο όρο ηλικίας περίπου τα 50 έτη,με εξαίρεση τους αναπληρωτές συναδέλφους,δεν φοβάται την κούραση ή την ευθύνη, φοβάται όμως τον κορωνοϊό.
Νιώθει ότι δεν τον υπολογίζει η Διοίκηση του Υπουργείου, αφού αγνοεί ότι ο κάθε εκπαιδευτικός είναι εκτεθειμένος ,πολλές φορές υπάρχει κάποιο νόσημα που τον βασανίζει και το χειρότερο όλων είναι ότι δεν έχει τη δυνατότητα ν’ αντικατασταθεί.
Οι διορισμοί αναπληρωτών έγιναν, με το σταγονόμετρο, οι ανάγκες είναι πολλές, οι νοσούντες εκπαιδευτικοί την τελευταία εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων ήταν αρκετοί.
Μόνος ο εκπαιδευτικός με όλους τους ρόλους, πρέπει να μείνει όρθιος για να μην εγκαταλείψει την τάξη του, για να μην δυσκολέψει το Σύλλογο Διδασκόντων.
Τη Δευτέρα στα σχολεία μας….με τους γονείς να διαμαρτύρονται γιατί δεν βρίσκουν self test στα φαρμακεία,με το ΦΕΚ για τη λειτουργία των μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας υπό μάλης, με τον covid να δείχνει πιο φιλικός, καθώς σε 5 ημέρες έχει φύγει από τον οργανισμό.
Με φόβο με αγωνία, με σηκωμένα τα μανίκια και μια προσευχή ας γυρίσουμε στα σχολεία μας.
Όχι για το Υπουργείο.
Μόνο για να δούμε τα χαμογελαστά ματάκια πάνω απ΄την μάσκα να περιμένουν από εμάς.
Αθηνά Σκανδάμη
Νηπιαγωγός
Πρόεδρος του συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιάλειας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου